To nie jest dobry dzień dla banków. Kolejna awaria w dwóch dużych instytucjach, a tym razem chodzi o Santander, mBank oraz BLIK. Klienci obu instytucji zaczęli zgłaszać problemy z działaniem aplikacji oraz z płatnościami po 10 rano. Wygląda na to, że mBank ma problemy nie tylko z samą aplikacją, ale również z płatnościami BLIK.
O tym, że BLIK nie działa – pisaliśmy szerzej także w osobnym materiale, w którym znajdziecie więcej szczegółów.
Awaria w mBank oraz Santander – aplikacja i BLIK mogą stwarzać problemy
Z samego rana informowaliśmy was o awarii, która dotknęła PKO Bank Polski i Bank Pekao. Tam wydaje się, że wszystko wróciło do normy, ale zaraz po tym wydarzeniu zaczęły napływać zgłoszenia o problemach z działaniem Santandera od mBanku.
Wygląda na to, że problem może leżeć po stronie BLIK-a, który już poinformował na swoim Twitterze, że zajmuje się sprawą. Oczywiście nie wszyscy są z tego powodu szczęśliwi, że w poniedziałkowy poranek mają problem z dokonaniem płatności, ale takie rzeczy niestety czasem się zdarzają.
W przypadku Santandera pojawiają się informacje, że jest problem z logowaniem do banku lub otrzymaniem SMS-a od instytucji, który pozwala na dokonanie przelewów. Aplikacja także ma stwarzać problemy. mBank główne problemy ma mieć właśnie z BLIK. Będziemy na bieżąco sprawdzać, jak wygląda sytuacja.
Źródło: Twitter / DownDetector