meta mark zuckerberg

Meta zmierza w stronę przepaści, akcje najtańsze od 6 lat. VR i Metaverse przynoszą miliardowe straty

2 minuty czytania
Komentarze

Mark Zuckerberg nie ma powodów do zadowolenia. Meta rozczarowuje wynikami kwartalnymi, a akcje spółki lecą w dół. Szczególnie duże pieniądze firma traci na wirtualnej rzeczywistości i Metaverse.

Meta ze spadkami – sytuacja firmy nie jest dobra

Facebook blokuje rosyjskie media na całym świecie

Zysk Meta Platforms na akcję w trzecim kwartale wyniósł 1,64 dol., podczas gdy analitycy oczekiwali poziomu 1,89 dol. Dzienna liczba aktywnych użytkowników w trzecim kwartale wyniosła 1,98 mld, tak jak oczekiwali tego analitycy. Średni przychód na użytkownika sięgnął 9,41 dol., rynek liczył na nieco więcej – 9,83 dol.

Całością wyników za trzeci kwartał 2022 roku i prognozami na kolejny okres (szacowane przychody 30-32,5 mld dol.) Meta rozczarowała. Efekt? Akcje spółki w handlu pozasesyjnym spadają o ponad 12%, a od początku roku akcje Mety straciły aż 2/3 swojej wartości. Obecny poziom (100,13 dol za akcję) to najniższa wartość od blisko 6 lat.

Meta od dawna mierzy się ze spowolnieniem wydatków na reklamę online oraz konkurencją ze strony TikToka. Szczególnym problemem jest jednak wyniki osiągane przez pion obejmujący VR i Metaverse. Zuckerberg wydaje się być pochłonięty tą koncepcją, jednak póki co trudno określić, jak w zasadzie będzie ona funkcjonować, a wiążą się z nią duże koszty. Kwartalne straty z działalności operacyjnej przekroczyły 3,7 mld dol., a w całym 2022 roku to już 9,4 mld dol. Dział od VR i Metaverse osiąga też wprawdzie przychody, jednak w porównaniu do strat wyglądają one bardzo skromnie. Chodzi o kwotę 285 mln dol.

Na konferencji z analitykami Mark Zuckerberg przyznał, że Meta mierzy się z wyzwaniami, wśród których są m.in. rosnąca konkurencja oraz coraz większe koszty długoterminowych inwestycji. Założyciel Facebooka odniósł się też we wpisie na tym portalu społecznościowym do spraw związanych ze spółką. Tam początkowo skupił się jednak głównie na pozytywnych rezultatach. Wspomniał m.in., że liczba osób korzystających z Facebooka każdego dnia jest najwyższa w historii, a rolki mają codziennie 140 mld odtworzeń.

W 2023 roku zamierzamy skoncentrować nasze inwestycje na małej liczbie priorytetowych obszarów wzrostu. Oznacza to, że niektóre zespoły znacząco się rozrosną, ale większość innych pozostanie bez zmian lub skurczy się w trakcie następnego roku – napisał Zuckerberg.

https://www.facebook.com/zuck/posts/pfbid02LFvskaiejRRJBPUTfgiyKLfgnyJ3oMC64gqrhXDBr7vMEXJEfr5UR6PjCfkEhiL7l

źródło: PAP, Instalki.pl/IGN, zdjęcie główne: Muhammad Asyfaul/Unsplash

Motyw