Baterie w iPhone – Apple całkowicie zmienia podejście do napraw

Mariusz Nowak Artykuły 2019-03-05

Apple ma bardzo specyficzne podejście do obsługi serwisowej swoich urządzeń. Mimo wszystko użytkownicy sprzętów z nadgryzionym jabłkiem w logo zwykle cenią sobie jego niezawodność oraz obsługę serwisową. Jednak wszystko jest idealne do momentu gdy obowiązuje nas gwarancja producenta, ewentualnie chronią nas zapisy prawa konsumenckiego. Oczywiście naprawy, w przypadku obowiązywania gwarancji możliwe są tylko w autoryzowanych serwisach. Jakakolwiek wizyta w innym punkcie serwisowym od razu wyklucza działanie naszej gwarancji. Z resztą taka polityka nie dziwi mnie i nie jest obca innym firmom. Dlaczego producent urządzenia miałby odpowiadać za błędy czy ingerencję innych serwisantów? Amerykanie znani są z tego, że niezbyt lubią się z tymi ostatnimi. Dotychczas baterie w iPhone i ich wymiana w nieodpowiednim miejscu mogły być problemem.

Zobacz także: Ile kosztuje wyprodukowanie Samsunga Galaxy S10+?

Baterie w iPhone – Apple zmienia nastawienie

Serwis MacRumors uzyskał nowe informacje, świadczące o tym, że nastawienie Apple się zmienia. Dokument, według informacji portalu został pozyskany z dwóch wiarygodnych źródeł. Zmiana po raz pierwszy została zauważona przez francuski blog iGeneration. Dotąd iPhone’y, w których wykryto nieautoryzowaną ingerencję nie mogły być naprawiane w Autoryzowanych Serwisach Apple. Najnowsze wiadomości mówią o tym, że od teraz sytuacja się zmienia. W krajach, w których firma z Cupertino posiada własne sklepy stacjonarne takie urządzenia będą też obsługiwane w punktach Genius Bar. Informacja ta bardzo wiele zmienia. Dotychczas, zarówno serwisy firmy jak i Genius Bary były tak poinstruowane, żeby odmawiać obsługi smartfonów z bateriami innych firm, czyli zamiennikami – niezależnie od okoliczności.

Baterie w iPhone – co mówi gwarancja Apple?

Szczegółowe informacje na ten temat zawarte są choćby na stronie firmy. Możemy tam znaleźć poniższe dane: 

Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych wypadkami lub nieautoryzowanymi modyfikacjami. Szczegółowe informacje są zawarte w warunkach gwarancji. Masz możliwość sprawdzenia statusu gwarancji przez Internet oraz uaktualnienia informacji dotyczących dowodu zakupu, jeśli dane, które mamy, są błędne.

Dlatego też najnowsze informacje tak wiele mogą zmienić dla konsumentów. Dotychczas, w wielu przypadkach, jedna ingerencja wykluczała jakiekolwiek naprawy. Teraz prawdopodobnie sytuacja całkowicie się zmieni.

Baterie w iPhone – co zmieni się dla nas?

Jeżeli naprawa nie ma związku z baterią, serwisy Apple i Genius Bary są instruowane tak, aby zignorować zamiennik akumulatora i kontynuować naprawę zgodnie z wewnętrznymi procedurami Apple. Może to obejmować wymianę wyświetlacza, płyty głównej, mikrofonów itp. Oczywiście za standardową opłatą. Z drugiej strony jeśli problemem jest sama bateria, od teraz możemy wymienić ją w serwisie na oryginalną. Wcześniej nie było to możliwe. Według dokumentów, serwisant musi rozładować akumulator poniżej poziomu 60%. Wielu użytkowników nieświadomie naprawiało swoje telefony w innych punktach. Obecne regulacje mogą pomóc naprawić im błędy.

Źródło: MacRumors





x