Redakcja Android.com.pl zwróciła się do sieci sklepów Lidl z kilkoma ważnymi pytaniami w kwestii cyberbezpieczeństwa. Może się wydawać, że nie ma tutaj powiązania, ale żyjemy w czasach, gdzie oszuści bardzo chętnie wykorzystują znane marki do podszywania się pod nie, a następnie kradzieży naszych danych. Dobrze więc, że marki są tego świadome, co potwierdziły już w naszych rozmowach Żabka czy Kaufland.
Spis treści
Lidl wie, że edukowanie klientów jest przyszłością
Phishing, czyli podszywanie się pod inną osobę lub markę, by osiągnąć korzyści majątkowe lub wykraść dane, to niestety częsta praktyka w sieci. Zdrowy rozsądek i nieklikanie podejrzanych linków to jedna z metod ochrony, ale warto także korzystać z VPN-ów oraz antywirusów. Zapytaliśmy sieć sklepów Lidl, jak podchodzą do kwestii cyberbezpieczeństwa.
Ataki phishingowe to niestety problem, który stale nie jest rozwiązany i klienci wielu sieci handlowych są narażeni na niebezpieczeństwo. Edukacja jest więc oczywiście bardzo ważnym elementem całego procesu, ale Lidl też stale stara się informować o tym, kiedy dzieje się coś niedobrego.
Podkreślamy, że jakiekolwiek dane o konkursach zamieszczamy wyłącznie na naszej stronie internetowej, w naszych gazetkach reklamowych oraz w oficjalnych kanałach społecznościowych. Nie pobieramy także żadnych dodatkowych opłat poprzez SMS. Zauważamy, że największe nasilenie działań phishingowych występuje w poszczególnych okresach w roku – np. w okolicach Świąt Bożego Narodzenia, gdy sieci handlowe oferują większą liczbę akcji promocyjnych. Prosimy klientów o szczególną ostrożność w przypadku otrzymania wiadomości związanych z próbami pozyskania informacji (np. danych osobowych) lub nakłonienia do podjęcia działań, (np. wysłania SMS, złożenia dodatkowej opłaty). Prosimy także, aby w przypadku jakichkolwiek wątpliwości nawiązać kontakt z naszym działem obsługi klienta poprzez formularz kontaktowy.
Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Affairs and CSR, Lidl Polska dla Android.com.pl
Trzeba uważać i zgłaszać oszustwa
Ostrożność i ograniczone zaufanie może sprawić, że nasza prywatność w sieci pozostanie niezagrożona. Lidl potwierdził nam także, że edukacja w sprawie cyberbezpieczeństwa oraz samych przepisów nie dotyczy tylko klientów, ale i samych pracowników firmy. Lidl zgłasza także podejrzane strony czy incydenty bezpośrednio do CERT.
Regulacje związane z ochroną i przetwarzaniem danych osobowych są dla nas bardzo istotne. Regularnie szkolimy naszych pracowników z tego zakresu, a procesy firmowe oparte są o najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Affairs and CSR, Lidl Polska dla Android.com.pl
Chcąc czuć się bezpiecznie w sieci, warto też samodzielnie zgłaszać zaobserwowane próby oszustw czy kampanii phishingowych.
Problem ataków phishingowych dotyczy dużej części innych sieci handlowych oraz pozostałych uczestników rynku. Apelujemy do naszych klientów o zachowanie szczególnej ostrożności, a także o przekazywanie informacji o tego typu zdarzeniach bezpośrednio odpowiednim organom ścigania.
Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Affairs and CSR, Lidl Polska dla Android.com.pl
Źródło: opracowanie własne / Lidl. Zdjęcie otwierające: Lidl / materiały prasowe
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.