Żabka sklep logo zakupy
LINKI AFILIACYJNE

Klienci sieci Żabka na celowniku oszustów. Na to musicie zwracać szczególną uwagę

2 minuty czytania
Komentarze

Sieć sklepów Żabka, podobnie jak wiele innych firm, nieustannie narażona jest na to, by paść ofiarą oszustów podszywających się pod markę. Przykładów takich akcji nie trzeba szukać daleko. Ostatnio pisaliśmy o tym, jak próbuje oszukać się klientów sieci Biedronka. Redakcja Android.com.pl zapytała więc przedstawicieli sieci sklepów, jak podchodzą do tego typu oszustw w sieci i jak im przeciwdziałają.

Żabka zaleca ostrożność

Przechodnie w masce ochronnej przechodzą obok sklepu żabka z widocznym oznakowaniem sklepu Żabka  otwartego 24/7. Wizualizacja tego, jak wygląda bezpieczeństwo w sklepach i internecie.
Fot. Żabka / materiały prasowe

Phishing, czyli podszywanie się pod firmę czy inną osobę w celu wyłudzenia danych, to dalej popularna metoda wykorzystywana przez oszustów. Wiadomości e-mail czy SMS-y rozsyłane przez osoby, które próbują nas naciągnąć, mogą wyglądać bardzo profesjonalnie.

Czasem łatwo się nabrać i nawet z rozpędu kliknąć link, który przekieruje nas na stronę, gdzie będziemy mieli podać nasze dane osobowe czy nawet te do bankowości elektronicznej. Zapytaliśmy w biurze prasowym sieci, czy firma monitoruje sytuację i co robi, jeżeli zauważone zostanie tego typu oszustwo.

Monitorujemy serwisy internetowe, a wszelkie odnotowane incydenty związane z podszywaniem się pod naszą sieć są analizowane, a następnie zgłaszane do odpowiednich służb i wyspecjalizowanych zespołów reagowania na takie incydenty jak np. CERT Polska.

Biuro prasowe Żabka dla Android.com.pl

Bezpieczeństwo to zdrowy rozsądek

Żabka sklep paczkomaty InPost
Fot. Żabka / materiały prasowe

Oczywiście nie zawsze jest możliwość szybkiej reakcji na oszustwa pojawiające się w sieci. Jej użytkownicy powinni sami chronić swoją prywatność, zachowując zdrowy rozsądek, nie klikając podejrzanie wyglądających linków czy nie instalując aplikacji niewiadomego pochodzenia. Pomocne w ochronie może być także zainstalowanie VPN-a oraz antywirusa. Zapytaliśmy sieć także o to, jakie kroki są przez nich rekomendowane, by lepiej chronić dane.

Naszym klientom zalecamy szczególną ostrożność podczas korzystania z serwisów internetowych, zwłaszcza jeśli wymagają od użytkownika podania danych osobowych. Przypominamy, że informacje o wszystkich naszych akcjach promocyjnych znaleźć można na oficjalnej stronie www.zabka.pl oraz w aplikacji Żappka. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, informacje o realizowanych przez sieć Żabka działaniach klienci mogą zweryfikować poprzez kontakt z Centrum Wsparcia Klienta (e-mail: [email protected], tel. 61 856 37 00), do czego zachęcamy.

Biuro prasowe Żabka dla Android.com.pl

Źródło: opracowanie własne. Zdjęcie otwierające: wikimedia commons / CC 4.0

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw