Ekran smartfona wyświetlający stronę logowania do aplikacji Instagram z przyciskami "Log In" i opcją rejestracji przez e-mail lub numer telefonu.

Meta walczy z AI. Instagram, Facebook i Threads wprowadzają specjalne oznaczenia

2 minuty czytania
Komentarze

W związku z błyskawicznie rozwijającą się technologią sztucznej inteligencji grupa Meta, która obejmuje takie platformy jak Instagram, Facebook oraz Threads, ogłasza wprowadzenie innowacyjnych metod oznaczania treści generowanych przez AI. Jak nowa opcja będzie wyglądać w praktyce?

Instagram, Facebook i Threads będą oznaczać treści od AI

Meta oznacza treści AI na Instagram i Facebook. Kobieta i młody nastolatek uśmiechają się, robiąc selfie na smartfonie do aplikacji Instagram, siedząc przytuleni na sofie w jasnym pokoju.
Fot. Meta / materiały prasowe

Meta aktywnie współpracuje z partnerami, aby ustalić wspólne standardy techniczne, które umożliwią użytkownikom rozpoznanie treści wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Ta inicjatywa ma na celu wdrożenie mechanizmów sygnalizujących, że dany post na Instagramie, Facebooku, czy Threads został stworzony z użyciem AI. Intensywne prace w tym zakresie oznaczają również, że opcja pojawi się we wszystkich językach obsługiwanych przez platformy Meta w nadchodzących miesiącach.

Co ważne, Meta przywiązuje dużą wagę do przejrzystości treści generowanych przez sztuczną inteligencję. W związku z tym na obrazach stworzonych przy pomocy Meta AI pojawiają się nie tylko widoczne znaczniki, ale również ukryte znaki wodne oraz metadane osadzone w plikach graficznych. Takie podwójne oznaczenie ma na celu nie tylko informowanie użytkowników, ale również ułatwienie innym platformom identyfikacji treści AI.

Etykiety AI sposobem na fake newsy

Meta wprowadza również funkcję, która umożliwia użytkownikom informowanie o treściach wideo lub audio generowanych przez AI, poprzez nakładanie specjalnych etykiet. Jest to szczególnie ważne w przypadku treści zawierających fotorealistyczne wideo lub dźwięki, stworzone i zmodyfikowane cyfrowo przez AI. W sytuacjach, gdy takie treści mogą stanowić wysokie ryzyko wprowadzenia opinii publicznej w błąd, Meta zastrzega sobie możliwość dodania bardziej widocznych etykiet dla zapewnienia użytkownikom dostępu do szerszego kontekstu.

Zobacz też: Głośna, fejkowa reklama Komputronika hula w najlepsze. Facebook twierdzi, że „nie narusza standardów reklamowych”

Walka o ujednolicenie metod oznaczania treści AI pokazuje, jak bardzo ta technologia ingeruje we wszystkie serwisy społecznościowe. Instagram, Facebook czy Threads to zaledwie kilka platform, które w ostatnich miesiącach, a nawet latach zostały zalane treściami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję. Tymczasem, jeśli interesujecie się nowymi technologiami – bardzo możliwe, że chętnie rzucicie okiem na nasz poradnik dotyczący tego, jak używać Android Auto bezprzewodowo.

Źródło: Meta. Zdjęcie otwierające: Solen Feyissa / Unsplash

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw