Dwóch ludzi w zielonych ubraniach używa gogli do rzeczywistości wirtualnej w studiu filmowym, w tle widoczny jest wyświetlacz i profesjonalny sprzęt filmowy.

Sony szykuje rewolucję w projektowaniu. Koniec z nudnym siedzeniem przy biurku [CES 2024]

2 minuty czytania
Komentarze

Sony poinformowało, że w 2024 roku pojawi się system do tworzenia immersyjnych treści przestrzennych. Może to brzmieć skomplikowanie, ale kiedy już poznamy szczegóły, to zrozumiemy, że przyszłość projektowania zaczyna wyglądać wyjątkowo ciekawie. I dużą rolę odegra w nim metawersum, czyli wirtualna przestrzeń, którą można odkrywać dzięki specjalnym goglom. Sony zaprojektowało też specjalny sprzęt pozwalający na projektowanie na zupełnie innym poziomie.

Sony przedstawia przyszłość projektowania

Gogle wirtualnej rzeczywistości od Sony i kontroler rozmieszczone w powietrzu na neutralnym tle.
Fot. Sony / materiały prasowe

Sony ma już w portfolio swoich sprzętów gogle do wirtualnej rzeczywistości. Szymon recenzował PlayStation VR2 na łamach naszego portalu i szczerze wierzył w to, że to sprzęt z potencjałem. Japończycy może nie poszli za ciosem, ale zaprezentowany przez nich urządzenie wygląda całkiem podobnie do tego, które przeznaczone jest do konsoli. Nowe urządzenie będzie składało się z wyświetlacza XR (Extended Reality, rozszerzona rzeczywistość) zakładanego na głowę i wyposażonego w mikrowyświetlacze OLED 4K. Do tego dojdą również specjalnie zaprojektowane kontrolery do pracy w środowisku 3D. Cały system ma być wsparciem w procesie projektowania. Nie tylko w środowisku związanym z grami czy filmami, ale także i przemysłem.

Partnerem Sony przy wdrożeniu na rynek będzie Siemens, a wykorzystane do tego zostanie też oprogramowania z otwartej cyfrowej platformy biznesowej Siemens Xcelerator. Nowe urządzenie będzie wyposażone w procesor Snapdragon XR2+ Gen 2 Platform, sześć kamer i czujników.  Do tego dojdzie także możliwość integracji rozwiązania z produktami do tworzenia 3D od innych producentów. Cel jest taki, by projektowanie stało się bardziej intuicyjne, a rozszerzona rzeczywistość może być idealną przestrzenią do tego, by tak się stało.

Kontrolery stanowiące część zestawu pozwalają na manipulowanie obiektami w przestrzeni wirtualnej, ale też dzięki ich konstrukcji pozwalają na to, by obsługiwać klawiaturę. Oczywiście przez cały czas pracy nad projektem trzeba też będzie korzystać z wyświetlacza umieszczonego na głowie. Takie rozwiązanie faktycznie może pomóc w tym, by projektowane rozwiązania były wygodniejsze w użytkowaniu.

Źródło: Sony / informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: Sony / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw