mężczyzna w goglach VR na głowie wyciąga przed siebie rękę. W tle widać okno oraz zabudowę miejską

Polacy pomagają budować metawersum. Jeszcze trochę, a zawładniemy VR

3 minuty czytania
Komentarze

Metawersum, czyli tak naprawdę dopiero raczkująca gałąź VR, zaczyna się coraz ciekawiej rozwijać. Oczywiście nie byłoby to możliwe, gdyby nie udział osób, które widzą w pomyśle wirtualnego świata przyszłość. Wśród osób i firm, które biorą udział w rozwoju metawersum, nie zabrakło także Polaków, którzy wykorzystują wirtualną rzeczywistość do pomocy dzieciom.

Polacy pomagają budować metawersum

szkolna sala, a w niej dwóch młodych chłopaków w goglach VR na głowie. Przed nimi stoi terapeutka
Fot. Meta informacja prasowa

Ostatnia premiera Meta Quest 3 pokazuje, że Meta nie zamierza odpuszczać inwestowania w rozwój swojego metawersum. Zresztą nie tylko Meta widzi w metawersum przyszłość, czego dowodem mogą być firmy wykorzystujące już technologię VR w swoich działaniach. I wśród takich europejskich firm znajdują się również te z Polski. Jednym z przykładów może być Unicorn VR World. To dzięki nim prowadzona jest immersyjna terapia z wykorzystaniem gier, gdzie świat wirtualnej rzeczywistości stanowi bezpieczne środowisko. Tutaj oczywiście swoje zastosowanie znajdują też sprzęty od Meta, ale Unicorn VR World planuje stworzenie własnej aplikacji, która pomoże w terapii. I ta ma pojawić się w pierwszej wersji jeszcze w 2023 roku.

Wierzymy, że wirtualna rzeczywistość jest potężnym narzędziem, które może pomóc w leczeniu różnych zaburzeń i chorób. Dlatego stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań i rozwijamy nasze technologie, aby zapewnić najlepsze wsparcie dla tych, którzy tego potrzebują. Nasza firma składa się z zespołu wykwalifikowanych specjalistów, terapeutów VR i psychologów, którzy działają razem, aby zapewnić dzieciom najlepsze efekty terapii. Doświadczenia zdobywaliśmy m.in. zakładając i prowadząc szkołę z klasami integracyjnymi dla dzieci ze spektrum autyzmu, pracując terapeutycznie czy prowadząc zajęcia wspierające rozwój w Centrum 8 Kroków.

Opis ze strony Unicorn VR World

Takich przykładów, gdzie VR i metawersum wykorzystywane jest do pomocy innym, znajdziemy już znacznie więcej. Czeskie Kaleido wykorzystuje VR do pomocy osobom starszym, a słowackie Virtual Medicine stworzyło platformę Human Anatomy VR, która pozwala na naukę anatomii jak nigdy wcześniej.

Mamy także polskie VRHeroes, czyli studio produkcyjne, które razem z Meta i Państwowym Instytutem Badawczym, stworzyło cykl warsztatów pozwalający nauczycielom dowiedzieć się więcej o technologii immersyjnej. I zdaje się, że te firmy to dopiero początek w rozwoju metawersum. Szacuje się, że do 2035 roku do PKB Unii Europejskiej trafi dodatkowe 259–489 miliardów euro rocznie. I te pieniądze będą pochodzić właśnie od firm, które rozwijają metawersum na różne sposoby.

Źródło: Meta informacja prasowa

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw