LINKI AFILIACYJNE

Politycy bojkotują Pyszne.pl. Poseł wrzucił filmik z usuwania aplikacji z telefonu

3 minuty czytania
Komentarze

Posłowie z klubu parlamentarnego PiS postanowili zbojkotować serwis Pyszne.pl. To reakcja na to, że popularna platforma do zamawiania jedzenia z dowozem wycofała swoje reklamy z jednej ze stacji telewizyjnych. Żeby być konsekwentnymi, politycy musieliby zrezygnować z ofert wielu innych firm, w tym m.in. przestać robić zakupy w popularnym elektromarkecie.

Przyczyna bojkotu Pyszne.pl

Żeby wyjaśnić, co się właściwie stało, musimy cofnąć się nieco wstecz. Po zmianach w TVP część pracowników oraz stałych komentatorów zapraszanych do TVP Info przeniosła się do TV Republika. Na przełomie 2023 i 2024 roku na antenie tej stacji padały jednak bardzo kontrowersyjne słowa, które oburzyły opinię publiczną.

Stół piknikowy z bogato zastawionymi potrawami, w tym pizzą, sałatką z makaronu, sałatką z czerwonej kapusty, daniem z pierogami, dwoma kieliszkami czerwonej sangrii i dzbankiem do nalewania, na tle różowej ławki i kwitnących krzewów.
Fot. Pyszne.pl

Najpierw w sylwestra satyryk Jan Pietrzak postanowił opowiedzieć, jak sam to określił, okrutny żart na temat imigrantów. Poniżej jego fragment.

Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Stutthofie. Mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zareagowała na to zdarzenie, rozpoczynając postępowanie sprawdzające. Już trzy dni później na antenie TV Republika zabłysnął jednak Marek Król, który o imigrantach powiedział:

Należy im założyć czipy, tak jak się pieskom zakłada, a tańsze jest oczywiście numery na lewej ręce wytatuować i wtedy łatwo się ich znajdzie.

Część internautów zaczęło oznaczać w mediach społecznościowych marki, których reklamy można było zobaczyć w TV Republika. Pojawiały się apele o zaprzestanie wspierania stacji, która emituje tego typu treści. Jeden z podmiotów, który zdecydował o wycofaniu reklam ze wspomnianego kanału, to Pyszne.pl. Wcześniej tak samo postąpiły m.in. Ikea, mBank, Media Expert oraz Skoda.

Filmik z usuwania aplikacji i wycofywanie nieistniejących zamówień. Bojkot Pyszne.pl w praktyce

Decyzja znanych marek o wycofaniu reklam z TV Republika ucieszyła część internautów, ale znalazło się również grono oburzonych. Wśród nich politycy klubu parlamentarnego PiS.

Joanna Lichocka, posłanka PiS napisała na X (dawny Twitter), że wycofuje z Pyszne.pl zamówienia, które… mogłaby złożyć w przyszłości. Czyli nic nie wycofuje, bo tych zamówień nie było, ale jej wypowiedź można traktować jako zapewnienie, że w przyszłości nic za pośrednictwem tej platformy nie kupi.

Z kolei poseł Suwerennej Polski Dariusz Matecki (także członek klubu parlamentarnego PiS) zaprotestował przeciwko decyzji Pyszne.pl, publikując filmik, na którym usuwa aplikację z telefonu.

Źródło: X. Zdjęcie otwierające: Pyszne.pl, zrzut ekranu

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

    Motyw