Logo aplikacji Temu na pomarańczowym tle, w tle rozmyte urządzenie elektroniczne z ekranem wyświetlającym inne aplikacje.

Sprawdziłem recenzje aplikacji Temu na Androida oraz iOS. Tak oceniają ją użytkownicy

3 minuty czytania
Komentarze

Trudno spierać się z liczbami, a te w kontekście opinii o Temu mówią wyraźnie. Recenzje aplikacji Temu sugerują, że to dobra i popularna aplikacja, zarówno na Android, jak i iOS. Oczywiście, nie oznacza to, że jest to program idealny. Aby odnaleźć wady chińskiego portalu e-commerce wśród opinii użytkowników, trzeba pokonać bezwzględną większość i przebić się do lektury szczegółowych komentarzy.

Recenzje aplikacji Temu na różnych platformach — Spis treści

Recenzje aplikacji Temu na Google Play

Kobieta z kręconymi włosami korzystająca ze smartfona z wyraźnym zdziwieniem na twarzy, w tle kolorowe, rozmazane światła. Na pierwszym planie tekst "Temu: Shop Like a Billionaire" oraz informacje o aplikacji: ocena 4,7 gwiazdek, ponad 100 mln pobrań, znaczniki jako 'Nasz wybór' i 'Dla młodzieży' oraz przyciski do instalacji i udostępnienia aplikacji.
Fot. Google Play

Wynik aplikacji na Google Play jest wręcz fenomenalny. Średnia z ok. 2,1 mln opinii użytkowników wynosi 4,7 na 5 punktów. To oznacza, że nawet jeśli trafiają się malkontenci, to zostali oni przytłoczeni przez zachwyconych klientów chińskiego portalu e-commerce. Warto też dodać, że Temu zostało pobrane ponad 100 mln razy, tylko na smartfonach z systemem Android.

My tymczasem spójrzmy na konkretne, niedawne, negatywne recenzje aplikacji Temu na Google Play. Krytyka dotyczy przeważnie tandety gadżetów sprowadzanych z Chin oraz irytujących powiadomień. To jednak mniejszy problem, powiadomienia z każdej aplikacji można łatwo w smartfonie wyłączyć. W kontekście tandety, szczególnie rozbawił mnie jeden komentarz.

Niestety chińszczyznę to ja wolę na talerzu. Kupuj jak milioner — koń by się uśmiał.

Beata Brzozowska, opinia o aplikacji Temu na Google Play z dnia 28.12.2023

Warto dodać, że kupuj jak milioner to jedno z haseł marketingowych platformy. Osobiście również wolę chińską kuchnię od produktów z portalu e-commerce. Aczkolwiek i na nim można znaleźć wiele nieoczywistych i przydatnych gadżetów, takich jak osłona zabezpieczająca PlayStation 5 przed kurzem.

Łatwo jest unieść się dumą i zaprzeczać popularności chińskiego sklepu internetowego. Aczkolwiek, tłum zadecydował i gdyby nie było zapotrzebowania na sprzedawane tam produkty, portal z pewnością nie radziłby sobie tak dobrze na całym świecie, co pokazują też recenzje aplikacji na iOS.

Recenzje aplikacji Temu na App Store

Podgląd aplikacji w App Store: ikona aplikacji Temu o barwie pomarańczowej z białym napisem "TEMU" i grafikami symbolizującymi zakupy, informacje o darmowej dostawie, oznaczenie aplikacji jako numer 1 w kategorii Shopping, ocena 4.7 gwiazdki na podstawie 826,3k ocen, dostępność tylko na iPhone i iPad.
Fot. App Store

Aplikacja Temu nie ma na App Store tak wielu ocen, jak na Google Play. Ok. 826,3 tys. ocen składa się jednak na podobną średnią, czyli 4,7 na 5 punktów. Jednocześnie, jest to program numer 1 w kategorii zakupy na całym świecie i wyprzedza takie molochy jak Amazon, Shein czy też Walmart. Podobnie jest w Polsce, z tym że w naszym kraju, Temu ma zaledwie ok. 4 tys. wpisów na urządzeniach Apple, zmniejszając średnią i pozytywne recenzje aplikacji Temu do 4,6 na 5 punktów (gwiazdek).

Jak w przypadku opinii na Google Play, negatywy krążą wokół irytujących powiadomień oraz wyskakujących okienek. Oceny również zaznaczają wydłużony czas oczekiwania na produkty z Chin (ok. 12-14 dni). Ponownie, powyższe oceny jednak wskazują, że większość klientów świadomie decyduje się na drobne utrudnienia, w zamian za niskie ceny oferowanych produktów.

Zdjęcie otwierające: Temu / Google Play

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw