Wnętrze restauracji szybkiej obsługi z charakterystycznym złotym logo McDonald's, nowoczesnym wystrojem oraz stolikami i krzesłami dla klientów.

McDonald’s inwestuje w AI. Bo najwyraźniej zwykli pracownicy nie robią wystarczająco dobrych frytek

2 minuty czytania
Komentarze

McDonald’s ogłosiło nietypową współpracę z Google, której celem jest lepsze wykorzystanie chmury oraz sztucznej inteligencji przez najpopularniejszą sieć restauracji fast-food na świecie. Co ciekawe, wśród wielu skutków tych przedsięwzięć wymieniane jest również „cieplejsze, smaczniejsze jedzenie”. To oczywiście każe się zastanawiać, czy władze korporacji nie przymierzają się powoli do ograniczenia liczby pracowników w restauracjach na rzecz sztucznej inteligencji i automatycznych rozwiązań?

Co dokładnie McDonald’s chce osiągnąć przez współpracę z Google?

Fot. McDonald’s

Jak donosi The Verge, McDonald’s nie chce obecnie konkretnie określić, jak planuje wykorzystać AI od Google. Wiadomo jedynie, że od początku 2024 roku, wszystkie restauracje mają otrzymywać stosowne aktualizacje sprzętu i oprogramowania tak, by były kompatybilne z rozwiązaniami oferowanymi przez Google Cloud.

W kontekście kadry pracowniczej, wymijająca wypowiedź z ogłoszenia wskazuje na „ograniczenie skomplikowania zadań tak, by załoga mogła się skupić na poprawie gościnności w restauracji”. Ma to nawet sens, ale szybko może się okazać, że przez to w knajpie pracuje zbyt dużo osób i niektórzy stracą źródło utrzymania. AI od Google ma być też pomocne dla menedżerów restauracji, „szybko wskazując problemy i proponować ich rozwiązania”. Ciekawe, czy model językowy zasugeruje kiedyś, że pracownik wykonuje czynności zbyt wolno i należy go zastąpić kimś innym.

McDonald’s nie jest pierwszym fast-foodem sięgającym po AI od Google

Nie dalej jak w maju 2023 r., amerykańska sieć restauracji Wendy’s również nawiązała współpracę z firmą z Mountain View. Tutaj jednak celem było stworzenie chatbota przyjmującego zamówienia od kierowców podjeżdżających do knajpy. Taki bot został uruchomiony w czerwcu 2023 r. w jednej z placówek w Columbus (stan Ohio, USA)

W takim McDonald’s to jeszcze pracownik zbiera zamówienia na McDrive, ale nietrudno wyobrazić sobie scenariusz, w którym nie jest to już konieczne, chociażby dzięki głosowemu ChatGPT. Na konkrety jednak musimy poczekać do 2024 roku, gdy McDonald’s rozpocznie wdrażanie systemów Google w swoich restauracjach. Pozostaje mieć nadzieję, że AI będzie w McDonald’s równie użyteczne dla pracowników, co i klientów. Kto wie, może nawet kiedyś wygeneruje mi w Glovo kod rabatowy? Byłoby najmilej, nie ukrywam.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw