Chińska fotowoltaika zamontowana na dachu pokrytym dachówkami, w tle widok na drzewa i zabudowania.

Panele fotowoltaiczne z nowym zastosowaniem. Pozwolą dodatkowo zarobić

3 minuty czytania
Komentarze

Panele fotowoltaiczne to temat, który w Polsce jest dla wielu wyjątkowo ważny. Wprawdzie Polacy mają z fotowoltaiką sporo problemów, a niekiedy wysokość rachunków potrafi przytłoczyć, to i tak to jedno z najczęściej wybieranych odnawialnych źródeł energii. Okazuje się jednak, że takie panele fotowoltaiczne można wykorzystać do różnych celów, a jednym z nich jest… nośnik reklamowy. Nowe rozwiązanie może niebawem zmienić cały rynek reklamy, ale i być użyteczne dla zwykłych użytkowników fotowoltaiki.

Panele fotowoltaiczne jako reklama

panele fotowoltaiczne z naklejką imitującą dachówkę
Fot Sunspeker strona internetowa

Wiele firm stawia teraz na ekologiczne rozwiązania i wcale nie mowa tutaj tylko o tych z branży motoryzacyjnej. Recykling stał się normą i nikogo nie dziwi już informacja na niektórych produktach, że te powstały z wykorzystaniem przetworzonych materiałów. Jednak zapewne niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że takie ekologiczne materiały zagościły już w świecie reklamy, gdzie do billboardów wykorzystuje się materiały z recyklingu. W Dublinie postawiono także billboard zasilany w całości energią słoneczną z czterech paneli słonecznych. Dzięki temu samo podświetlenie jest neutralne węglowo. Można jednak pójść o krok dalej i wykorzystać panele fotowoltaiczne jako nośnik reklamy.

Przeszkodą może być to, że takie panele powinny być odsłonięte, by działać dobrze. Z rozwiązaniem przybył włoski startup Sunspeker, który opracował specjalną naklejkę wykonaną z tworzywa termoplastycznego, którą można przymocować na panelu fotowoltaicznym. Na takiej naklejce można umieścić dowolny nadruk, a w tym ten reklamowy. Billboardy korzystające z takich naklejek mogą znajdować się w centrum miasta, zużywać o wiele mniej energii i przede wszystkim być ekologiczne.

Co ważne, takie rozwiązania są sposobem nie tylko na zaoszczędzenie środków na energię, ale także ukazują firmę jako odpowiedzialną społeczne. Zarządzający przedsiębiorstwem pokazują, że nie myślą tylko o „tu i teraz”, ale są świadomi dylematów zdecydowanej większości konsumentów i tym samym swoimi działaniami zabierają głos w dyskusji. Jak jednak pokazują analizy zachowań kupujących, marki mogą otrzymać premię od tych, którzy zwrócą uwagę na pro-ekologiczną postawę firmy.

Oskar Kolamsiak, lider zespołu sprzedawców w ZnajdźReklamę.pl

Wydajność takiego modułu ma dochodzić do nawet 90%, a z czasem powinno osiągnąć się jeszcze lepszy wynik. Sunspeker chciałoby, żeby ich naklejki na panele fotowoltaiczne nadawały się także do recyklingu. I choć nie muszą być one nośnikiem reklamy, a mogą np. imitować dachówkę, to wykorzystanie ich w ten sposób pozwoli firmom zarabiać więcej, a jednocześnie być bardziej ekologicznymi. Pierwsza taka próba instalacja zaczęła działać jeszcze w zeszłym roku. Sunspeker zamierza rozwijać dalej swój projekt, więc niewykluczone, że podobnych firm będzie więcej, a w przyszłości billboardy widoczne na ulicach będą po prostu panelami fotowoltaicznymi.

Niewykluczone też, że takie naklejki reklamowe zaczną pojawiać się na panelach fotowoltaicznych zamontowanych na dachach domów czy w ogrodach. Nośniki reklamowe na prywatnych posesjach nie są przecież niczym nowym, a dla posiadaczy paneli fotowoltaicznych taka naklejka i umowa z odpowiednią firmą mogłaby być dodatkowym źródłem dochodu.

Źródło: Informacja prasowa

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw