Play
LINKI AFILIACYJNE

Play zmiażdżył konkurencję. Polacy znów pokochali ofertę fioletowego operatora

3 minuty czytania
Komentarze

Operatorzy telekomunikacyjni cyklicznie podsumowują osiągane wyniki. Tak też jest w przypadku Play, który właśnie pochwalił się rezultatami za pierwszą połowę 2023 roku. Fioletowy operator zdecydowanie ma powody do zadowolenia, bo zdystansował konkurencję w ważnej kategorii.

Play operatorem, do którego najczęściej przenosicie swoje numery

Play twierdzi, że osiąga dobre wyniki finansowe i biznesowe. Operator podaje, że jego przychody wyniosły 4,8 mld zł, a więc wzrosły o 17,6% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Przychody z samych usług mobilnych wyniosły 2,3 mld zł (wzrost o 5,8% r/r). Liczba klientów usług mobilnych wzrosła o 2,8%, a usług stacjonarnych i do domu o 7,8%.

Operatorzy zazwyczaj chwalą się korzystnymi dla siebie danymi finansowymi. Ciekawym wskaźnikiem jest jednak ten dotyczący przenoszenia numerów. Tu dane pokazuje Urząd Komunikacji Elektronicznej i trudno z nimi polemizować. Play twierdzi, że utrzymał pozycję lidera w przenoszeniu numerów i rzeczywiście, w ostatnich miesiącach do fioletowego operatora przeniosło się najwięcej osób – różnice względem innych podmiotów sięgają miejscami ponad 80 tysięcy klientów.

Nasze doskonałe wyniki komercyjne i finansowe potwierdzają pozycję Play jako lidera polskiego rynku telekomunikacyjnego oraz naszą niezłomność w zapewnianiu klientom wolności wyboru i najwyższej jakości usług. Udowodniliśmy to po raz kolejny, wprowadzając w maju nowe, przełomowe usługi dla domu, wyznaczając nowe standardy dzięki Telewizji Nowej Generacji w modelu „a la carte” i internetowi 5 Gb/s. Nadal aktywnie przyczyniamy się do popularyzacji usług cyfrowych w Polsce poprzez dalsze ambitne inwestycje zarówno w sieci mobilne, jak i stacjonarne.

– mówi Jean Marc Harion, Prezes Zarządu Grupy Play.

Dane Play po drugim kwartale 2023 roku w skrócie

  • Liczba raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem M2M) wzrosła o 2,8% r/r i wynosi blisko 17 mln
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych wyniosła 12,9 mln i wzrosła o 1,7% r/r
  • Utrzymanie pozycji lidera w przenoszeniu numerów z bilansem 30,9 tys. numerów
  • Liczba abonentów usług stacjonarnych i domowych wzrosła o 7,8% r/r, osiągając ponad 2 mln
  • Całkowite przychody po pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o 17,6% r/r i wyniosły 4,8 mld zł
  • Przychody z usług mobilnych po pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o 5,8% r/r i wyniosły 2,3 mld zł
  • EBITDAaL po pierwszym półroczu wzrosła o 3,8% r/r i wyniosła 1,9 mld zł

Jeśli zastanawiacie się, jakiego operatora wybrać, zajrzyjcie do naszych rankingów ofert na kartę, abonamentów oraz internetu mobilnego. Możecie również sprawdzić zestawienia smartfonów, np. rankingi telefonów do 500, do 1000 i do 2000 zł.

źródło: informacja prasowa

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw