LINKI AFILIACYJNE

Podwyżki u operatorów nie są straszne klientom. Tak przynajmniej twierdzi Orange

3 minuty czytania
Komentarze

Podwyżki u operatorów to coś, co niewątpliwie nie podoba się klientom. Z wywiadu, którego udzieliła Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku masowego, wynika jednak, że klienci radzą sobie ze wzrostem cen i w ogromnej większości nie rezygnują z usług telekomunikacyjnych.

Podwyżki u operatorów nie takie straszne?

Operatorzy telekomunikacyjni prowadzą działania, przez które klienci stopniowo płacą coraz więcej. Nie zawsze są to podwyżki w klasycznym tego słowa znaczeniu. Czasami po prostu telekomy wycofują z oferty najtańsze pakiety, które mimo pewnych ograniczeń dla części klientów były w zupełności wystarczające (przykład: Orange Flex), zdarza się również, że starą ofertę zastępuje nowa, teoretycznie lepsza, ale okazuje się, iż np. za korzystanie z 5G trzeba zapłacić znacznie więcej (przykład: Play).

Czy podwyżki u operatorów powodują dotkliwe straty w liczebności klientów? Okazuje się, że niekoniecznie.

Rynek telekomunikacyjny podnosi ceny regularnie i nie można powiedzieć, aby zderzało się to z brakiem akceptacji po stronie klientów, jeśli poziom podwyżek nie jest wygórowany. To co się obecnie dzieje jest kontynuacją wieloletniego trendu – zarówno dla dostawców, jak i klientów. Usługi telekomunikacyjne stały się dobrem pierwszej potrzeby – jak prąd i woda. Każdy z nich korzysta i chce je posiadać. Mimo podwyżek, w Polsce wciąż mamy ceny relatywnie tańsze w porównaniu do innych krajów Unii Europejskiej.

– mówi Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku masowego w wywiadzie dla Telko.in.

Wiceprezes Orange Polska ds. rynku masowego zaznaczyła jednak, że ceny usług rosną wolniej, niż koszty operatorów. Powody? Duża konkurencja w segmencie mobilnym, regulacje prawne i podejście UOKiK.

W rozmowie pojawił się także temat klauzul inflacyjnych.

Uruchomiliśmy klauzule inflacyjne dla niewielkiej grupy klientów, którzy mieli umowy na czas nieokreślony. Podwyżka wyniosła 4 proc. (przy inflacji sięgającej 14,4 proc.). Powiadomiliśmy ich o planowanej podwyżce w czerwcu. Nowa cena obowiązuje od połowy lipca. Wzrost stawki wyniósł między 2,90 zł a 4,90 zł w zależności od wysokości abonamentu. I klienci to zaakceptowali.

– powiedziała Jolanta Dudek dla Telko.in.

Wiceprezes Orange Polska ds. rynku masowego przyznała, że pomarańczowy operator na skutek tej podwyżki odnotował tylko kilka rezygnacji ze strony klientów.

Jeśli zastanawiasz się, jaka oferta operatora będzie dla ciebie najkorzystniejsza, zajrzyj do naszych rankingów ofert na kartę, abonamentów oraz internetu mobilnego.

źródło: Telko.in, zdjęcie: Pixabay

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw