Smartfon z ekranem wyświetlającym informacje o ochronie prywatności w reklamach na Google Chrome, leżący na błękitnym drewnianym stole obok białych słuchawek i klawiatury komputera.

Chrome z nową funkcją daje Ci wybór – oglądasz Twoje reklamy lub oglądasz reklamy

3 minuty czytania
Komentarze

Przeglądarka Google Chrome zadba o to, jakie reklamy będą nam wyświetlane i część użytkowników mogła już zobaczyć komunikat, który ich o tym informuje. Chodzi o włączanie funkcji ochrony prywatności w reklamach, co ma przełożyć się na większą kontrolę tego, co widzimy w przeglądarce. Czy to ma coś wspólnego z tym, że możemy widzieć mniej reklam? Nie, ale te będą mogły być mniej spersonalizowane.

Google Chrome – włączanie funkcji ochrony prywatności w reklamach

fot. bigtunaonline

Trudno stawiać znak równości między słowem Google a prywatność, choć firma na każdym niemal kroku zapewnia, że robi wszystko, by chronić swoich użytkowników. Jednocześnie Google ma o nas tyle danych, że można się przerazić. Jeżeli do tej pory nie zdawaliście sobie z tego sprawy, to dobrze sprawdzić stronę Google Takeout i pobrać szczegółowy raport o tym, co wie o nas firma. Oczywiście zbieranie danych to nieodłączna część Internetu, a te mogą posłużyć do tego, by personalizować wyświetlane w przeglądarce reklamy. Zapewne znacie to, kiedy szukacie jednego przedmiotu, a potem przez kilka tygodni wszędzie widzicie jego reklamy. Teraz poniekąd będzie można to zmienić.

Google Chrome wprowadza nowe funkcje ochrony prywatności w reklamach, której idea jest dość prosta. Użytkownik ma mieć większą kontrolę nad tym, jakie reklamy będą mu wyświetlane. Chrome ma bowiem określać tematy reklam, które mogą nas interesować na podstawie ostatniej aktywności i historii przeglądania, co oczywiście nowością samą w sobie nie jest. Teraz za to można to trochę usprawnić. Włączając funkcje ochrony prywatności w reklamach sprawimy, że wyświetlające się treści reklamowe będą bardziej spersonalizowane, ale za to strona, na którą wchodzimy, ma nie wiedzieć, że tematy pochodzą od nas. Tak tłumaczy to Google.

Witryna, którą później odwiedzisz, może zapytać Chrome o interesujące Cię tematy, żeby spersonalizować wyświetlane reklamy. Chrome udostępnia do 3 tematów, jednocześnie chroniąc Twoją historię przeglądania i tożsamość. Chrome automatycznie usuwa tematy starsze niż 4 tygodnie. Podczas dalszego przeglądania temat może się pojawić ponownie na liście. Możesz też zablokować tematy, których Chrome ma nie udostępniać witrynom.

Fragment z Ustawień w Google Chrome

Można także blokować konkretne tematy reklam, które nas nie interesują, a Chrome ma usuwać tematy starsze, niż 4 tygodnie. Funkcje włączymy, wchodząc w Ustawienia (trzy kropki w prawym górnym rogu przeglądarki), a następnie przechodząc do sekcji Prywatność i bezpieczeństwo oraz Prywatność w reklamach. Nie u każdego ta może być jeszcze dostępna, ponieważ Google takie rzeczy wypuszcza falami. Jeżeli chcecie zadbać o to, co dokładnie wyświetla wam w reklamach Google Chrome, to udajcie się jeszcze do Mojego Centrum Reklam, gdzie można zarządzać tym, co widzimy w przeglądarce.

Źródło: Google / własne

Motyw