Telefon z 2007 roku sprzedany za 750 tys. zł. Kolejny dowód na to, że warto kupować iPhone’y

2 minuty czytania
Komentarze

Nie raz pisaliśmy o masakrycznych pieniądzach, jakie ludzie są w stanie wydać na oryginalne sprzęty Apple sprzed lat. Jeśli jednak myśleliście, że 190 tysięcy złotych za nierozpakowanego iPhone’a z 2007 roku to było dużo, to mamy nowy rekord.

Otóż podczas licytacji oryginalnego, nierozpakowanego iPhone’a z 2007 roku (wersja 4 GB) w LCG Auctions, uzyskano oszałamiającą cenę – 190 372,80 dolarów — to ponad 750 tysięcy złotych! Warto dodać, że zakładano, że smartfon zostanie sprzedany za 50-100 tys. dolarów.

iphone z 2000 r. rekordowa cena aukcja

Skąd taka kwota? Dlaczego ktoś był gotowy dać tyle pieniędzy za sprzęt sprzed lat, którego za pewno nigdy nie rozpakuje? Otóż, jak możemy przeczytać na stronie aukcji, oryginalny model 4 GB jest uważany za „Świętego Graala” wśród kolekcjonerów iPhone’a z uwagi na niewielką liczbę wyprodukowanych egzemplarzy. Model ten został bowiem wycofany z produkcji po nieco ponad dwóch miesiącach od premiery.

Apple iPhone 4 GB

Model iPhone 4 GB był jednym z pierwszych modeli, które zostały wprowadzone na rynek. Był dostępny do sprzedaży od 29 czerwca 2007 roku. Smartfon miał 3,5-calowy ekran o rozdzielczości 320 x 480 pikseli, 2-megapikselowy aparat i był napędzany przez procesor Apple A4.

Całkowita sprzedaż pierwszego iPhone’a w 2007 roku wyniosła około 1,39 miliona egzemplarzy, a do końca 2008 roku liczba ta wzrosła do 11,63 miliona. Ta liczba obejmuje wszystkie wersje pamięci pierwszego iPhone’a, w tym 4 GB, 8 GB i 16 GB. Ale model 4 GB stanowił tylko mały odsetek całkowitej sprzedaży pierwszego iPhone’a. Został wycofany z produkcji już we wrześniu 2007 roku, zaledwie kilka miesięcy po premierze, ze względu na niskie zainteresowanie konsumentów tą wersją. Dlatego teraz jest tak pożądany.

Źródło: GSMarena

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw