Mogłoby się wydawać, że telewizory 4K królują na rynku. Okazuje się, że w Polsce w zeszłym roku doszło do spadku zainteresowania tego typu urządzeniami. Pomimo tego i tak niemalże 75% ze sprzedanych TV to te obsługujące 4K Ultra HD.
Telewizory 4K wciąż są popularne, ale nieco mniej niż w 2021 roku
Portal Wirtualne Media opublikował raport firmy analitycznej GfK, zgodnie z którym w 2022 roku w Polsce 71% sprzedanych telewizorów obsługuje jakość 4K Ultra HD. Co ciekawe jeszcze wcześniej było to 77,5%. Spadek sprzedaży w tym sektorze jest powiązany ze wzrostem zainteresowania w innych gałęziach. Poniżej znajdziecie odpowiednie procentowe wyliczenia.
Sprzedaż telewizorów w Polsce w 2022 roku:
- Telewizory 4K – 71%
- Telewizory HD Ready – 19,9%
- Telewizory Full HD – 9%
- Telewizory 8K – 0,18%
Zobacz też: Telewizor w okolicach 1000 zł — przyglądamy się modelowi z 4K i 43-calami
Przy okazji publikacji tego raportu dowiedzieliśmy się również, jakich rozmiarów są telewizory kupowane przez Polaków. Najpopularniejsze w 2022 roku okazały się sprzęty 55-calowe (24%), a w dalszej kolejności znalazły się: 40-43-calowe (22%), 32-calowe(20%) oraz 65-calowe (14%). Co ciekawe takie zmiany mają mieć związek z aktualizacją standardu naziemnej telewizji cyfrowej.
Oczywiście istotną kwestię odgrywają także kwestie finansowe. Zgodnie z raportem analityków GfK urządzenia 32-calowe można było kupić w przedziale cenowym 367-1927 zł, 40-43 calowe kosztowały od 808 zł do 6872 zł, 55-calowe od 1311 do 9989 zł, a 65-calowe od 1726 do 18503 zł.
Jeśli w najbliższym czasie chcielibyście wyposażyć się w nowy telewizor, poniżej znajdziecie odpowiednie linki z ciekawymi ofertami.
Źródło: Wirtualne Media