inpost aplikacja

inPost o przesyłkach przed świętami. Daje „gwarancje dostarczenia”… i wskazuje wyjątki

2 minuty czytania
Komentarze

Co roku w grudniu wiele osób zastanawia się, czy ich przesyłki będą doręczone przed świętami. InPost określił już, jak będzie funkcjonować w okresie przedświątecznym i w jakich sytuacjach można mieć pewność, że paczki dotrą na czas. Warto zapoznać się z tymi zasadami, aby uniknąć niemiłej niespodzianki.

InPost daje gwarancję dostarczenia przesyłek przed świętami. Jest jednak kilka „ale”

Aplikacja InPost Mobile

InPost obiecał, że zdąży dostarczyć paczki przed świętami, o ile zostaną one nadane do 22 grudnia 2022 roku. Jednocześnie firma radzi, by nie czekać na ostatni moment i zamówić prezenty dla bliskich jak najszybciej. Warto pamiętać, że nie tylko firmy kurierskie, ale i sklepy internetowe mają w grudniu więcej pracy, niż zwykle. Zamawiając coś np. 21 grudnia, może się zdarzyć, że sklep nie zdąży spakować i przekazać do wysyłki naszych produktów przed terminem wyznaczonym przez InPost, a wtedy gwarancja dostawy przed świętami nie obowiązuje.

Żeby mieć pewność, że przesyłka dotrze przed świętami, najpóźniej 22 grudnia paczka musi mieć jeden z następujących statusów:

  • Odebrana od Nadawcy
  • Nadana w Paczkomacie (do godziny 13:00)
  • Nadana w Punkcie Obsługi Paczek (do godziny 13:00)

Jeżeli status paczki w aplikacji InPost to W trakcie przygotowania, przesyłka może nie dotrzeć na czas. Warto wtedy skontaktować się ze sklepem internetowym i dowiedzieć się, czy jest możliwość, by przesyłka została przekazana kurierowi do 22 grudnia.

Gwarancja udzielona przez InPost przewiduje dostawę przesyłek najpóźniej 24 grudnia i nie obejmuje paczek ponadgabarytowych (z błędnie zadeklarowanymi wymiarami lub wagą). W przypadku paczek kurierskich InPost za realizację gwarancji uznaje pierwszą próbę doręczenia. Jeśli spełnimy warunki, a przesyłka nie dotrze na czas, możemy złożyć reklamację.

źródło: informacja prasowa

Motyw