logo play

Play podsumowuje III kwartał 2022 roku. Operator chwali się inwestycjami i płaconymi podatkami

2 minuty czytania
Komentarze

Operator sieci Play podsumował III kwartał 2022 roku. Wśród przedstawionych danych znalazły się również informacje dotyczące UPC, czyli firmy przejętej przez fioletowego operatora. Play pochwalił się rozbudowywaną infrastrukturą, liczbą klientów oraz płaconymi podatkami.

Wyniki Play w III kwartale 2022 roku

play

Play poinformował, że w III kwartale 2022 roku kontynuował swój rozwój, inwestując w sieć mobilną i stacjonarną. Fioletowy operator odnotował wzrost liczby klientów i przychodów, na co miało wpływ połączenie z UPC. Play pochwalił się też, że zapłacił do budżetu państwa 1,4 mld zł za 2021 rok. Operator twierdzi, że jest drugim co do wielkości płatnikiem podatku CIT wśród indywidualnych firm w Polsce.

Wyniki biznesowe i finansowe Play za III kwartał 2022 roku:

  • Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 8,4% r/r osiągając liczbę 16,8 mln  
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 5,6% r/r do 12,8 mln 
  • Liczba abonentów usług stacjonarnych i usług dla domu wzrosła do prawie 2 mln
  • Całkowite przychody wzrosły o 32% r/r osiągając w trzecim kwartale 2022 r. 2,4 mld PLN 
  • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 6,1% r/r osiągając 1,1 mld PLN w trzecim kwartale 2022 r.
  • Wskaźnik EBITDAaL wyniósł 979 mln PLN, co oznacza wzrost o 29 proc. r/r 

Rezultaty inwestycji w rozwój sieci telekomunikacyjnej:

  • 10 255 stacji na koniec trzeciego kwartału 2022 r., uruchomienie 224 stacji w ciągu trzeciego kwartału 2022 r.
  • UPC na pierwszym miejscu w rankingu ogólnopolskich dostawców internetu domowego SpeedTest.pl  

Czytaj także: T-Mobile podsumowuje III kwartał 2022 roku. Operatorowi przybyło blisko milion nowych klientów

Nasz nieustanny wzrost i solidne wyniki w trzecim kwartale pokazały, że jesteśmy blisko klientów, zapewniając im wolność wyboru i najkorzystniejsze oferty w obliczu wyzwań ekonomicznych. Usługi telekomunikacyjne pozostają podstawą codziennego życia, dlatego z myślą o naszych klientach w całej Polsce stale inwestujemy, aby dostarczać nieprzerwany dostęp do najwyższej jakości sieci mobilnej i stacjonarnej – mówi Jean Marc Harion, Prezes Grupy Play.

źródło: informacja prasowa

Motyw