logo t-mobile magentowa litera T

T-Mobile podsumowuje III kwartał 2022 roku. Operatorowi przybyło blisko milion nowych klientów

2 minuty czytania
Komentarze

T-Mobile przedstawił podsumowanie swoich wyników za III kwartał 2022 roku. Chodzi zarówno o kwestie finansowe, jak i te związane m.in. z liczbą klientów. Magentowy operator jest zadowolony ze swoich osiągnięć.

Wyniki T-Mobile w III kwartale 2022 roku

wyniki t-mobile w Q3 2022 wykresy
źródło: T-Mobile

12,3 mln – tyle klientów na koniec 2022 roku miał T-Mobile. Oznacza to wzrost o 214 tysięcy w stosunku do poprzedniego kwartału oraz o 896 tysięcy rok do roku. Magentowy operator jako jedyny z czterech głównych telekomów działających w Polsce odnotował w minionym kwartale dodatni bilans przenoszenia numerów, co potwierdzają dane z Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Pozostałe wyniki T-Mobile za III kwartał 2022 roku:

  • 1,67 mld zł przychodów (wzrost o 3,8% r/r)
  • Wynik EBITDA AL wzrósł o 0,2%
  • Najwyższy koszt działalności sieci operatora stanowiły ceny energii, które wzrosły o 74% w porównaniu do III kwartału 2021 roku

Magentowy operator przypomniał również działania, które prowadził w III kwartale 2022 roku:

  • Edukacja w zakresie prawidłowego recyklingu starych urządzeń i zachęcenie klientów do zwrotu nieużywanych smartfonów
  • Kontynuowanie działań wspierających osoby z Ukrainy
  • Wprowadzenie własnych smartfonów T Phone (w pierwszym miesiącu stanowiły one 6% wszystkich smartfonów sprzedanych przez magentowego operatora)
  • Kontrakty na usługi dla klientów publicznych (m.in. dostarczanie internetu dla PKP Intercity)
  • Modernizacja ok. 400 stacji bazowych
  • Realizacja procesu wyłączania sieci 3G w celu przeznaczenia pasma 900 MHz na budowę sieci nowszych generacji

Czytaj także: T-Mobile rozdaje klientom telewizory i zestawy kibica. Oto jak je zdobyć

Biorąc pod uwagę trudną sytuację ekonomiczną, trzeci kwartał zaliczamy do udanych. Dzięki ofercie konwergentnej przyciągamy już nie tylko pojedyncze osoby, ale całe rodziny, które chętnie sięgają po pełne pakiety usług […]mówi Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile PolskaWzrost przychodów odnotowany w tym kwartale, będący konsekwencją dobrych wyników rynkowych, umożliwił nam skompensowanie znaczącego wzrostu kosztów działalności. To potwierdza, że konsekwentna realizacja naszej strategii doskonale sprawdza się nawet w trudniejszym otoczeniu rynkowym.

źródło: informacja prasowa

Motyw