wykop

Afera na Wykopie o „bordo” Orlenu. Wyjaśniamy, dlaczego to burza w szklance wody

3 minuty czytania
Komentarze

Jeżeli korzystacie z portalu Wykop, to zapewne wiecie, czym jest bordo. Oprócz tego, że to po prostu nazwa koloru, to na Wykopie jest to też pewnego rodzaju wyróżnienie, które sprawia, że nasz nick na portalu ma specjalny kolor. I ostatnio wokół bordo na Wykopie zrobiło się trochę nieciekawie, kiedy zauważono, że profil Orlenu także ma taki kolor, choć na niego nie zasłużył. Sprawa dość szybko została wyjaśniona, ale warto przyjrzeć oznaczeniom kolorystycznym na portalu.

Bordo na Wykopie – co to właściwie oznacza?

Fot. Wykop

Zacznijmy może od tego, że jakiś czas temu na Wykopie zwrócono uwagę na ciekawy wątek. Otóż oficjalne konto Orlenu (Orlen_lite) na portalu zostało oznaczone jako bordowe, a przynajmniej tak wyglądało. Biorąc pod uwagę to, co sam Wykop ma w swoim centrum pomocy na temat Osiągnięć, taką rangę otrzymuje Wykopowicz, który ma ponad 100 znalezisk na stronie głównej czy Komentator z ponad 1500 napisanymi komentarzami. Teoretycznie kolor bordo na Wykopie można jeszcze osiągnąć będąc w rankingu portalu na pozycjach 1-1000, ale da się tam znaleźć także użytkowników, których nicki nie są bordowe, a pomarańczowe, więc i samo przyznawanie bordo może być czasem trochę niejasne.

I m.in. dlatego bordo na Wykopie wywołuje wiele emocji, ale my dziś nie o tym, a o samych oznaczeniach kolorystycznych. Orlen został przywołany do tablicy na Wykopie, ponieważ jego nick wyglądał na bordowy, a firma na to nie zasłużyła. Pojawiły się więc pytania o to, czy faktycznie wszystko da się już kupić na wykopie, a w tym i rangę, na którą inni użytkownicy muszą zapracować? Odpowiedź była o wiele prostsza, niż można się było spodziewać. Owszem konto Orlenu na Wykopie ma nick w kolorze bordo, ale nie jest to ten sam kolor, który służy do wyróżniania użytkowników. Zauważono to w komentarzach, ale i jak bliżej przyjrzymy się temu, jak wygląda nick Orlenu, a jak użytkowników z bordo, to także zauważymy różnicę. Wyjaśnienie więc było proste – Orlen zapewne wykupił w Wykopie możliwość wyróżnienia kolorystycznego swojej marki. Zresztą nie on pierwszy i zapewne nie ostatni.

To nie jest bordo (#BB0000), tylko ciemnoczerwony (#D81E04), co nie zmienia faktu, że tak – kupił sobie.

Użytkowni the_red i jego komentarz na ten temat.

Zobacz też: WhatsApp stawia teraz na społeczność, czyli kolejne zmiany.

Swoje kolory mają także operatorzy Play (fiolet) czy Orange Ekspert (pomarańcz), ale tutaj o wiele łatwiej było zobaczyć różnicę. Orlen skorzystał z kolorów w swoim logotypie, a przynajmniej bardzo do nich zbliżonych. Kolor w marketingu ma ogromne znaczenie, a czasem nie zdajemy sobie z tego sprawy. Widać to nawet w sklepach, które mają określony profil, bo przecież IKEA i Castorama to w obu przypadkach dużo niebieskiego, a ten kojarzyć ma się z zaufaniem. Kolor zielony z ekologią i spokojem, a czerwony z podekscytowaniem i odwagą. Jak widać, bordo też potrafi budzić sporo emocji.

Źródło: Wykop

Motyw