apple music

Apple Music ma więcej utworów niż Spotify. Kamień milowy aplikacji muzycznej

3 minuty czytania
Komentarze

Apple ujawniło, że platforma muzyczna Apple Music osiągnęła kamień milowy w postaci 100 milionów utworów. Aplikacja istnieje od czerwca 2015 roku, a producent z Cupertino chwali się, że to aż 100 tysięcy razy więcej utworów niż można było mieć na pierwszym iPodzie sprzed 21 lat. Statystyki zostały podane na oficjalnym blogu Apple przez Rachel Newman, globalną szefową redakcji Apple Music.

Jak czytamy w Newsroomie marki:

To więcej muzyki, niż można wysłuchać przez całe życie, a nawet kilka żyć. Żadna inna platforma nie oferuje tylu utworów. To po prostu największa jak dotąd kolekcja muzyczna i to niezależnie od formatu.

Apple Music większe niż Spotify? Na pewno w ilości utworów

Apple Music

Apple Music, przekraczając 100 milionów utworów, znacznie wyprzedziło swojego największego konkurenta Spotify. Rywalizująca platforma muzyczna w swoich statystykach podaje, jakoby miała mieć „ponad 80 milionów utworów, w tym ponad 4 miliony tytuły podcastów”. Nie ma więc cienia wątpliwości, że przed Spotify daleka droga, by dogonić konkurenta z Cupertino. Nie jesteśmy jednak do końca przekonani, czy ma to duże znaczenie…

Powód jest prosty — Apple nie podaje statystyk dotyczących liczby słuchaczy. Szacuje się, że Spotify jest największą platformą muzyczną mającą ponad 433 miliony aktywnych słuchaczy miesięcznie, w tym 188 milionów subskrybentów na aż 183 rynkach. Kalifornijska firma podała tylko i wyłącznie liczbę subskrybentów we wszystkich aplikacjach, która wynosi 860 milionów. W 2019 roku firma z nadgryzionym jabłkiem przedstawiła statystyki, w których potwierdziła ponad 60 milionów aktywnych subskrybentów. Prognozy przewidywały 110 milionów dopiero na rok 2025.

Co więcej, Spotify chwali się wynikiem dodawania około 60 tysięcy utworów codziennie. Apple na dzień dzisiejszy dodaje „raptem” 20 tysięcy piosenek dziennie. Jeśli statystyki się utrzymają, prędzej czy później pozycje się zamienią.

Zobacz też: Najpopularniejsze utwory tego lata. Spotify zdradza, czego słuchaliśmy

Apple Music Today

Twórcy aplikacji nie zaprzątają sobie głowy innymi statystykami i świętują sukces. Z tej okazji firma ogłosiła nową serię audio, Apple Music Today, która ma na celu „każdego dnia, siedem dni w tygodniu zwracać uwagę na inną piosenkę”.

Teraz bardziej niż kiedykolwiek wiemy, że inwestycja w ludzką kurację będzie kluczem do uczynienia nas najlepszymi w łączeniu artystów i odbiorców. Przy tak ogromnej ilości piosenek wiemy, że potrzebujesz kogoś, kto Cię poprowadzi. Dawno minęły czasy wybierania losowego w Twojej bibliotece: teraz my pomożemy Ci odkryć nowe ulubione i na nowo odkryć zapomniane klejnoty, niezależnie od tego, czy jest to jeden z naszych ekspertów radiowych, który oświetla Twoją ścieżkę, czy ręcznie wykonana playlista

Rachel Newman

Przekroczenie 100 milionów piosenek na swojej platformie to niewątpliwie gigantyczny kamień milowy. Czy jednak na pewno jest to faktycznie „tektoniczna zmiana w branży tworzenia i dystrybucji muzyki?” Na to pytanie odpowiadają sobie bardziej użytkownicy.

Przeczytaj także: Spotify dla mnie umarło. Konkurencja robi wszystko lepiej [OPINIA]

Motyw