Orange, Play i Netia dają GB lub pieniądze – to nie oszustwo, to UOKiK

3 minuty czytania
Komentarze

Do użytkowników Orange, Play czy Netii mogą w najbliższym czasie docierać wiadomość SMS, gdzie przeczytają, że należy im się zwrot pieniędzy lub darmowe GB. I choć to może wyglądać jak oszustwo, czyli scam, to w tym przypadku to wynik działań UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów). Firmy zostały bowiem ukarane za to, że włączały swoim klientom usługi, na które te się nie godziły, a teraz przyszła pora na

SMS od Orange, Play i Netia – zwrot pieniędzy lub darmowe GB to efekt działań UOKiK

SMS od Orange z przyznaną rekompensatą
Fot. SMS od Orange z przyznaną rekompensatą

W kwietniu tego roku UOKiK poinformował o tym, że operatorzy Orange, Netia oraz P4 (Play), będą musieli zwrócić swoim klientom pieniądze za to, że uruchamiane był na ich kontach usługi, na które nie wyrazili zgody. Teraz część użytkowników dostaje już stosowne wiadomości SMS, gdzie mogą przeczytać o przysługującej im rekompensacie. W zależności od tego, o jaką usługę chodzi, treść wiadomość SMS może wyglądać różnie, ale zawierała będzie informacje o decyzji UOKiK, której dotyczy.

Przysługuje Ci rekompensata w kwocie X zł [w miejsce X podana zostanie konkretna kwota] w związku z negatywnie rozpatrzoną reklamacją usług dodatkowych (decyzja UOKIK DOZIK 7/2022) dla numeru (…). Nie musisz nic robić w związku z tą wiadomością. Zwrot rozliczymy automatycznie poprzez zwiększenie salda na Twoim koncie abonenckim. Jeżeli chcesz otrzymać zwrot nadwyżki na Twoim saldzie na koncie abonenckim przelewem na rachunek bankowy, skontaktuj się z Obsługą klienta Play. Możesz to zrobić np. dzwoniąc na infolinię lub korzystając z czatu na stronie www.play.pl.

UOKIK DOZIK 7/2022

Przysługuje Ci rekompensata 10 GB na konto, ważne 30 dni za 0 zł, w związku z możliwymi opłatami za usługę Bezpieczny Internet (decyzja UOKIK nr DOZIK 7/2022). Nie musisz nic robić w związku z tą wiadomością. Aktywujemy pakiet automatycznie do dnia [data].

UOKIK DOZIK 7/2022

Jak widać, wiadomości SMS będą skonstruowane w podobny sposób. Jeżeli mamy jednak obawy, że te nie pochodzą z zaufanego źródła, dobrze skontaktować się z działem obsługi klienta operatora, gdzie mamy usługi. Jeżeli przysługuje nam zwrot środków, a nie jesteśmy już klientem danej sieci, mamy otrzymać wiadomość e-mail z dalszymi instrukcjami lub list wysłany na podany przy umowie adres do korespondencji. Wtedy taki zwrot pieniędzy powinniśmy otrzymać na konto. Decyzję UOKiK ze wszelkimi szczegółami znajdziecie na stronie urzędu. Ta dotyczyła następujących usług.

  • Netia: „Bezpieczny Internet 2”, „Bezpieczny Smartfon”, „Identyfikacja Numeru”, „Pakiet HBO HD”, „GigaNagrywarka Standard”, „GigaNagrywarka Maxi”.
  • Orange Polska: „Halo Granie”, „Cyber Tarcza”, „Nawigacja Orange”, „Orange Smart Care”, „Gdzie jest Dziecko”, „Bezpieczny Internet” oraz „Internet mobilny z zapasowym pakietem danych na konto”.
  • Play (P4): „Muzyka na czekanie”, „Ochrona internetu”, „Play NOW usługi dodatkowe TV”, „Pakiet 50 min/50 sms/mms do wszystkich”, „Bezpieczny internet”, „Nielimitowane połączenia na numery stacjonarne”, „Nielimitowane sms/mms do wszystkich sieci”, „100 minut do innych sieci komórkowych” oraz „200 minut do innych sieci komórkowych”.

Źródło: UOKiK

Motyw