
Co rozprasza uczestników spotkań online? Sprawdźcie, czy nie popełniacie tych błędów
Autor:
Platforma ClickMeeting przeprowadziła badanie, które pozwoliło sprawdzić, co rozprasza uczestników spotkań online. Warto wiedzieć, jakich odpowiedzi udzielili respondenci, by samemu nieświadomie nie rozpraszać innych podczas wideokonferencji.
Warto przeczytać:
Co rozprasza uczestników spotkań online?
Podczas przygotowań do wideokonferencji warto wziąć pod uwagę, co może rozpraszać innych uczestników i wyeliminować te elementy. Z badania przeprowadzonego w czerwcu 2022 roku przez ClickMeeting wynika, że dla 63% badanych rozpraszające są szepty i inne hałasy w tle. Kolejne miejsce zajęły włączone mikrofony u osób, które nie uczestniczą w rozmowie (53%). 31% ankietowanych rozpraszają sytuacje, w których prowadząca spotkanie osoba nie ma przygotowanych materiałów, z których zamierza korzystać.
Mniej rozpraszające czynniki to wyłączone kamery u większości uczestników (tę odpowiedź wskazało 25% badanych), sytuacje, w których prowadzący nie patrzy w kamerę (22%), nieodpowiednie tło prowadzącego (20%) oraz ubiór prowadzącego (12%). Wydarzenia i spotkania online na stałe wpisały się w naszą rzeczywistość. Nic więc dziwnego, że uczestnicy takich spotkań z czasem zaczęli szukać zasad, które określałyby etykietę online. Nasz ostatni raport doskonale pokazuje, co ankietowanym przeszkadza, co ich rozprasza i czego oczekują od prowadzących – mówi Martyna Grzegorczyk, Communication Manager ClickMeeting.
ClickMeeting zapytał również uczestników badania o to, jak reagują w nieoczekiwanych, kryzysowych sytuacjach. Najczęściej udzielana odpowiedź (70%) to uśmiecham się i przepraszam. 7% ankietowanych bez słowa wstaje i idzie rozwiązać problem, a 6% udaje, że nic się nie dzieje i nie reaguje. 17% ankietowanych twierdzi, że nigdy nie przydarzyła im się nieoczekiwana, kryzysowa sytuacja podczas spotkania online.
Ważnym aspektem podczas zdalnych spotkań jest poinformowanie uczestników o zamiarze nagrywania wydarzenia. Niektórzy o tym zapominają, a aż 96% ankietowanych osób oczekuje, że otrzyma taką informację. Anna Zielińska, radca prawny w ClickMeeting zaznacza, że dzięki informacji o nagrywaniu uczestnik będzie mógł świadomie zdecydować, czy chce udostępnić swój wizerunek, a prowadzący uniknie nieporozumień prawnych.
źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: Malte Helmhold/Unsplash