TIER uruchomił swój pierwszy bateriomat w Polsce – co potrafi ten sprzęt?

2 minuty czytania
Komentarze

Firma TIER uruchomiła w Warszawie swój pierwszy bateriomat w Polsce. Instalacja ma pozwolić na zoptymalizowanie procesu ładowania pojazdów. Można zarówno naładować akumulator, jak i go wymienić.

Bateriomat – jak działa i gdzie się znajduje?

fot. mat. prasowe

TIER uruchomił bateriomat na warszawskim Mokotowie, konkretnie przy Alei Wilanowskiej 365. Po co tam taki sprzęt? Żeby poznać odpowiedź, musimy cofnąć się do 2020 roku. Wtedy firma postanowiła, że elektryczne hulajnogi z jej floty będą posiadały wymienne baterie, które będzie można wymienić na miejscu, bez przewożenia pojazdu do magazynu. Bateriomat jest częścią nowej sieci energetycznej TIER i pozwala właśnie na ładowanie oraz szybką wymianę akumulatorów w pojazdach takich jak elektryczne hulajnogi, rowery i skutery.

Innowacyjna stacja wymiany akumulatorów firmy Swobbee jest kolejnym krokiem w kierunku stworzenia zdecentralizowanej sieci stacji ładowania w Polsce. Wymienne baterie naszych e-hulajnóg umożliwiają bardziej wydajną i zrównoważoną eksploatację floty, a także oferowanie „zielonych” usług miastom i ich mieszkańcom – mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej. Zastosowana infrastruktura umożliwia ładowanie 120 baterii jednocześnie.

Za powstaniem bateriomatów stoi wspomniany już startup Swobbee z Niemiec. Pierwsza stacja będąca częścią pilotażu firm Swobbee i Tier została uruchomiona w czerwcu ubiegłego roku w Düsseldorfie. Oba przedsiębiorstwa prowadzą pracę nad nową koncepcją ładowania pojazdów elektrycznych wspólnie z firmą Audi, która w listopadzie ubiegłego roku otworzyła swoją pierwszą stację ładowania w Norymberdze.

Swobbee to idealne rozwiązanie pozwalające na bardziej efektywne i
zrównoważone zarządzanie flotami hulajnóg elektrycznych. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że firma TIER, jako wiodący dostawca usług w zakresie mobilności miejskiej, również zdecydowała się na wdrożenie naszej pionierskiej koncepcji Battery-as-a-Service
– mówi Tobias Breyer, dyrektor operacyjny firmy Swobbee.

Pierwszy polski bateriomat również działa w ramach pilotażu i póki co będzie zapewne ułatwiał pracę osób odpowiedzialnych za obsługę elektrycznych hulajnóg. Instalacja daje też szansę na to, że pojazdy z wyeksploatowanymi akumulatorami w krótkim czasie staną się w pełni sprawne.

źródło: informacja prasowa

Motyw