Mężczyzna z nałożonymi goglami wirtualnej rzeczywistości, wyciągający dłonie do przodu, które są połączone cyfrowymi liniami i interfejsem przywołującym sztuczną inteligencję, na niebieskim tle.
LINKI AFILIACYJNE

Copilot Microsoftu już mówi po polsku. Wiemy, co potrafi to AI

4 minuty czytania
Komentarze

Nie da się ukryć, że AI to narzędzie, które na dobre zawładnęło internetem już kilka lat temu. Co ważne, duża część z nas praktycznie codziennie korzysta z dobrodziejstw sztucznej inteligencji w ramach swojej pracy, o czym świadczy najnowszy raport Microsoftu. Na konferencji prasowej firma ogłosiła także pełną obsługę języka polskiego przez AI Copilot zintegrowany z pakietem Microsoft 365.

61% polskich pracowników korzysta z AI w codziennej pracy

Mężczyzna używający laptopa z holograficznymi elementami graficznymi symbolizującymi sztuczną inteligencję (AI) na pierwszym planie.
Fot. VideoFlow / Shutterstock

Nie od dziś wiemy, że sztuczna inteligencja to wspaniały twór, który rozszerza sposób, w jaki możemy korzystać z internetu, uczyć się, a nawet pracować. W tym ostatnim przypadku generatywne modele okazują się nadzwyczaj pomocne. Według najnowszego raportu Microsoft Work Trend Index aż 61% pracowników w Polsce używa generatywnej sztucznej inteligencji na co dzień. Wyniki raportu przedstawiciele Microsoftu omówili dziś (8 maja 2024 r.) na spotkaniu z przedstawicielami mediów.

Jakby tego było mało, niemalże 70% liderów zgodnie stwierdza, że ich firmy muszą wdrożyć sztuczną inteligencję do swoich struktur, aby pozostać konkurencyjnymi. Bardzo ciekawie prezentuje się również statystyka dotycząca skłonności Polaków do pracy z AI. Według raportu jesteśmy aż o 149% bardziej skłonni do eksperymentowania ze sztuczną inteligencją w porównaniu do innych narodów.

Przyszłość pracy to nie tylko nowe technologie, ale przede wszystkim ludzie i ich kompetencje. W erze AI konieczne jest ciągłe rozwijanie umiejętności, które pozwolą nam wykorzystać pełen potencjał narzędzi, jakie oferuje nam cyfrowa transformacja. Copilot dla Microsoft 365 to nie tylko wsparcie w codziennych zadaniach, ale również platforma do rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Rola przywództwa w tej zmianie jest kluczowa. Liderzy muszą być gotowi nie tylko prowadzić swoje zespoły przez technologiczne innowacje, ale również inspirować do tworzenia kultury organizacyjnej opartej na współpracy, zaufaniu i ciągłym uczeniu się. To właśnie takie podejście pozwoli nam na skuteczne adaptowanie się do zmieniającego się świata pracy i wykorzystanie możliwości, jakie niesie ze sobą era sztucznej inteligencji.

Dominika Bettman – dyrektor generalna polskiego oddziału Microsoft

Co ciekawe w raporcie giganta z Redmond pojawia się również wzmianka o tym, że aktualnie liderzy firm w Polsce (dokładniej 55% z nich) woleliby zatrudnić mniej doświadczonego pracownika z umiejętnościami korzystania ze sztucznej inteligencji niż bardziej doświadczonego kandydata, jednak bez takich kwalifikacji.

Copilot dla Microsoft 365 w języku polskim

Logo "Copilot" w kształcie trójwymiarowej nieregularnej bryły z gradientem kolorów, na tle z fakturą przypominającą drobny piasek.
Fot. Microsoft, montaż własny

Przy okazji udostępnienia danych z raportu, polski oddział Microsoftu potwierdził, że w usłudze Copilot dla M365 pojawił się język polski. Funkcja używająca modeli językowych podobnych do tych znanych z ChatGPT oferuje funkcje takie jak generowanie treści, podpowiedzi, automatyzacja zadań czy analiza danych w naszym ojczystym języku.

Microsoft Copilot po polsku. Prelegentka stojąca obok prezentacji na dużym ekranie z logiem Microsoft i informacjami o Microsoft 365 Copilot podczas spotkania biznesowego.
Przedstawicielka Microsoftu prezentuje możliwości Copilota działającego w języku polskim. Fot. Rafał Kamiński / Android.com.pl

Omawiana właśnie usługa może pomóc w redagowaniu tekstu Worda, w Excelu analizować złożone dane, a w PowerPoint tworzyć atrakcyjne prezentacje na podstawie podanych informacji. W Outlooku natomiast Copilot nadzoruje zarządzanie wiadomościami i kalendarzem, proponując odpowiedzi czy sugerując terminy spotkań.

Oprócz wprowadzenia języka polskiego do usługi w Copilot już wkrótce zadebiutują także następujące nowości:

  • Copilot dla M365, aby uzyskać lepszy wynik, zaoferuje automatyczne uzupełnienie „polecenia” (promptu). To nie tylko przyspieszy pracę, ale także oferuje nowe pomysły na to, jak w pełni wykorzystać możliwości narzędzia.
  • Nowa funkcja „redagowania” w Copilot za jednym kliknięciem zamienia podstawowe polecenie w bogatą podpowiedź.
  • Catch Up, nowy interfejs czatu, który wyświetla osobiste spostrzeżenia na podstawie ostatniej aktywności, dostarcza responsywne rekomendacje, takie jak „Masz spotkanie z wiceprezesem ds. sprzedaży w czwartek. Przygotujmy się – kliknij tutaj, aby uzyskać szczegółowe notatki”.
  • Copilot Lab to miejsce, gdzie możliwe będzie tworzenie, publikowanie i zarządzanie „poleceniami” w pełni dostosowanymi do pracy całego zespołu.

Źródło: Microsoft. Zdjęcie otwierające: Owlie Productions / Shutterstock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw