Trzy smartfony wyświetlające grafiki z aplikacji Spotify z podsumowaniem rocznego słuchania użytkownika w ramach Spotify Wrapped 2023, z kolorowymi tłami i akcentami graficznymi, oraz różnym tekstem na każdym z nich.

Spotify Wrapped 2023 „zmapowane”. O co chodzi z lokalizacjami w twoim zestawieniu?

3 minuty czytania
Komentarze

Widzieliście już swoje Spotify Wrapped 2023? 29 listopada zielony serwis streamingowy opublikował muzyczne podsumowanie roku, które przedstawia zarówno światową czołówkę artystów, piosenek czy albumów, których słuchaliśmy w tym roku, ale także personalizowany ranking dla każdego słuchacza. A ja przyglądam się dzisiaj, o co chodzi z mapami udostępnianymi na kolorowych planszach.

Spotify Wrapped 2023 już tu jest

Promocyjna grafika Spotify "2023 Wrapped" z abstrakcyjnymi kształtami i wzorami na czerwonym tle.
fot. Spotify

Spotify Wrapped 2023 przynosi spojrzenie na muzyczne preferencje słuchaczy na całym świecie. W tym roku podobnie jak w poprzednich latach Spotify Wrapped prezentuje zestawienie najpopularniejszych utworów i artystów, które zdominowały platformę streamingową.

Wśród najważniejszych artystów roku 2023 na Spotify znalazła się Taylor Swift, która zyskała ogromną popularność dzięki swoim reedycjom oraz światowym trasom koncertowym. Inni artyści, którzy znaleźli się na szczycie listy, to Bad Bunny, The Weeknd, Drake, Peso Pluma, Feid, Travis Scott i SZA. Ich muzyka zyskała ogromne uznanie wśród słuchaczy Spotify, co potwierdza ich pozycję na światowej scenie muzycznej.

Wśród polskich artystów, którzy wyróżnili się w tym roku na Spotify, znajdują się zarówno weterani sceny muzycznej, jak Taco Hemingway czy Dawid Podsiadło i nowe talenty. Polska muzyka utrzymuje silną pozycję, a artyści tacy jak sanah, znana z indie popu i lirycznych utworów przy fortepianie, zdobywają coraz większą popularność.

Lokalizacja twojego gustu muzycznego, czyli „sound town”

Co roku Spotify wprowadza także nowości do Wrapped. Podczas premiery pojawiła się nowa funkcja „sound town”, która dodatkowo wzbogacają doświadczenie użytkowników. Ta funkcja pozwala na głębsze zanurzenie się w muzyczne preferencje i odkrywanie nowych trendów.

„Sound town” w Spotify Wrapped 2023 to nowość, która dopasowuje użytkowników do miejsca na podstawie ich gustów muzycznych i preferencji artystycznych. Każdemu użytkownikowi przypisuje się „sound town”, czyli miasto, które ma najbardziej zbliżony profil muzyczny do ich własnego. Jest to oparte na najczęściej odtwarzanych przez nich artystach w ciągu roku oraz na tym, jak ci artyści są odtwarzani w innych miastach na całym świecie. Użytkownik otrzymuje mapę oraz informacje o trzech artystach, których mieszkańcy tego miasta szczególnie lubią słuchać.

Poniżej mapa wygenerowana dla jednego z naszych redaktorów. Według Spotify gust muzyczny Szymona jest popularny w Krakowie.

Zrzut ekranu z aplikacji Spotify przedstawiający mapę cieplną popularności zespołów muzycznych w Polsce, z wyróżnionym miastem Kraków i informacją, że zespoły Kult, Myslovitz i Hey mają tam najwięcej fanów.
fot. Szymon Baliński/ Android.com.pl

To nie wszystko. Na stronie Spotify można poznać lokalne trendy w strumieniowaniu muzyki z różnych rynków na całym świecie. Wystarczy najechać kursorem na wybrane miejsce, a na interaktywnej mapie pojawią nam się najpopularniejsze piosenki z danego kraju.

Stylizowana mapa interaktywna z zaznaczonymi kontynentami Europy i Afryki, z instrukcjami użytkowania mapy po prawej stronie grafiki.
fot. Spotify

Wiemy, że streamingi potrafią być drogie. Dlatego jeśli chcesz mieć Spotify Premium za darmo, zerknij na nasz poradnik, jak zapewnić sobie dłuższy bezpłatny okres. Oprócz tego zdradzamy najnowsze informacje na temat Spotify HiFi.

Źródło: Spotify, oprac. własne

Motyw