GTA VI
LINKI AFILIACYJNE

Nowe zakulisowe doniesienia o pracach nad GTA VI. „Teraz wszystko się poprawi”

3 minuty czytania
Komentarze

Od kilku dni każdy z nas żyje „zapowiedzią zapowiedzi GTA VI. Pomimo tego, że jest to dopiero wstęp do wielkiej machiny marketingowej przygotowanej przez Rockstar – wszystko wskazuje na to, że powoli wchodzimy w nową erę serii Grand Theft Auto. Co ciekawe będzie ona mocno związana ze sztuczną inteligencją!

Rockstar nie boi się sztucznej inteligencji! GTA VI pierwszym przykładem

Rockstar nie boi się sztucznej inteligencji! GTA VI pierwszym przykładem
Fot. Rockstar

Rok 2023 dobitnie pokazał nam, że sztuczna inteligencja jest przyszłością nie tylko internetu, ale również całej ludzkości. Technologia, która wzbudza równie dużo wątpliwości, co zachwytów już teraz jest wykorzystywana między innymi przy produkcji gier. Dowodem na to są słowa dyrektora generalnego Take-Two Interactive – Straussa Zelnicka wypowiedziane podczas spotkania z inwestorami. W tym miejscu warto podkreślić, że do wspomnianej przed chwilą firmy należy, chociażby studio Rockstar Games, które jak doskonale wiemy od dłuższego czasu pracuje nad GTA VI.

Jesteśmy w branży sztucznej inteligencji odkąd dołączyliśmy do tego biznesu. Nasze projekty powstają głównie przy użyciu komputerów i również tam są uruchamiane. Cenimy wszystkie narzędzia. Tworzymy je i udzielamy na nie licencji. Najnowsze osiągnięcia w dziedzinie AI są niesłychanie ekscytujące, a sam wielokrotnie powtarzałem, że jestem przekonany o możliwości przełożenia ich na zwiększenie efektywności naszej pracy. Czasami pomogą nam stworzyć rzeczy, o których nawet byśmy nie pomyśleli. Co ważne, zrobi to również dla naszej konkurencji. W związku z tym myślę, że sztuczna inteligencja szybko stanie się towarem w branży gier wideo, a jej możliwości zobaczą także inni.

Strauss Zelnick – dyrektor generalny Take-Two Interactive

Zobacz też: Kanał Zero zdobył 100 tysięcy subskrypcji – Krzysztof Stanowski triumfuje

Oczywiście wykorzystanie sztucznej inteligencji przy produkcji gier wideo wiąże się ze sporymi kontrowersjami. W końcu duża grupa internautów wciąż nie jest przekonana do tej technologii oraz sugeruje, że AI zabiera miejsca pracy uzdolnionym deweloperom. Na tego typu obawy dosyć szczegółowo odpowiedział Strauss Zelnick podczas tego samego spotkania z inwestorami.

Czy uważam, że sztuczna inteligencja będzie tworzyć hitowe gry? Nie. Czy uważam, że zapotrzebowanie na kreatywnych ludzi zaniknie? Absolutnie nie. Myślę, że taki zestaw narzędzi najzwyczajniej w świecie podniesie poprzeczkę. AI daje nam możliwość robienia lepszych rzeczy z większą częstotliwością. Zmiany będą wyglądać w ten sposób, że praca fizyczna zniknie lub zostanie mocno ograniczona, podczas gdy praca na wysokim szczeblu mocno zyska na znaczeniu. Zmiany zobaczycie również w tym, co możemy robić z naszymi grami. Nasza historia i strategia zakłada, że zawsze będziemy najbardziej kreatywną, innowacyjną oraz najskuteczniejszą firmą w branży. Uważam, że sztuczna inteligencja pomoże wypełnić wszystkie te trzy myśli. Jednak nie spodziewajcie się, że ceny spadną… teraz wszystko się poprawi, ale konkurencja również stanie się mocniejsza.

Strauss Zelnick – dyrektor generalny Take-Two Interactive

Cóż, słowa Straussa Zelnicka mają bardzo ambitny wydźwięk, jednak należy pamiętać, że od zapowiedzi do wdrożenia planu w życie jest bardzo daleko droga. Coś o tym wiedzą wszyscy gracze, którzy od dekady wyczekiwali na nowinki dotyczące nowej odsłony serii Grand Theft Auto. Na szczęście oczekiwania powoli dobiegają końca, a my już teraz możemy jak za starych dobrych czasów przygotowywać zeszyty, aby zapisywać w nich kody do GTA VI.

Źródło: Games Radar, fot. materiały prasowe / Rockstar Games

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw