YouTube Premium wydaje się — przynajmniej dla Google — jedyną słuszną alternatywą dla osób, które od lat korzystały z AdBlocków m.in. po to, by omijać reklamy na najpopularniejszej platformie wideo na świecie. Dlatego też, chcąc sprawdzić, ilu abonentów ma obecnie ta subskrypcja, postanowiłem zapytać u samego źródła, czyli firmy z Mountain View. Jak możecie się domyślać, odpowiedź przedstawiciela firmy nie była satysfakcjonująca.
YouTube Premium to odpowiedź na AdBlocki. Pytanie brzmi, jak skuteczna?
Interesowały mnie informacje nie tyle światowe, ile polskie informacje dotyczące popularności YouTube Premium na 2023 rok. Poniżej możecie spojrzeć na 4 pytania, które przesłałem do przedstawicielstwa Google w Polsce.
1. Ile użytkowników platformy wideo korzysta z YouTube Premium w Polsce? Przydadzą się wszelkie dane (liczby bezwzględne, przyrosty procentowe)
2. Na jaki pakiet najczęściej decydują się użytkownicy platformy w Polsce? (pojedynczy, rodzinny, studencki)
3. Jak długo trwa typowa subskrypcja YouTube Premium? Czy użytkownicy rezygnują po miesiącu lub może korzystają z usługi 12 miesięcy, lub nawet dłużej?
4. Ile osób rezygnuje z YouTube Premium po próbnym miesiącu, a ile zostaje z usługą?
Na ile z powyższych pytań udało mi się uzyskać rzeczowe odpowiedzi? Na żadne. Oczywiście, Google nie ma obowiązku odpowiadać na wszystkie pytania prasy. Chcąc jednak wymusić na użytkownikach zaprzestanie korzystania z AdBlocków, warto być może potraktować ich jak ludzi, partnerów i opowiedzieć im pełną historię, bez frazesów o miliardach osób mogących korzystać z YouTube za darmo dzięki reklamom. Niemniej jednak, zostałem odprawiony z kwitkiem.
Niestety nie możemy podzielić się tego typu informacjami. Ostatnie publicznie dostępne dane dotyczące liczby użytkowników YouTube Premium i Music pochodzą z listopada 2022 roku (może je Pan znaleźć we wpisie Lyora Cohena – Head of Music, YouTube). Wcześniej informację o liczbie użytkowników podano w 2021 roku (wpis TUTAJ).
Odpowiedź przedstawiciela Google przesłana do redakcji android.com.pl
Z publicznych danych, wypuszczonych w listopadzie 2022 roku możemy wyczytać, że YouTube Premium oraz YouTube Music miały łącznie 80 mln subskrybentów na całym świecie. Oczywiście, w kontekście nowej kampanii anty-adblockowej, ta liczba nie mówi nam zupełnie nic.
Próbowałem jeszcze dopytać, czy istnieje szansa na podobną, globalną informację w 2023 r. Powiedziano mi, że w kontekście listopada, nie ma planów na taką publikację. Pozostaje mi więc tylko przypomnieć, że chcąc blokować reklamy na YouTube, możecie dalej skorzystać z rozszerzenia AdBlocker for YouTube. Przygotowałem również krótki poradnik, dzięki któremu dalej będziecie mogli blokować reklamy na najpopularniejszej platformie wideo na świecie.
zdjęcie główne: Depositphotos / prykhodov
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.