Czarny smartfon z logo Spotify na ekranie, położony na laptopie obok białej myszki komputerowej.

Spotify się zmienia – oto nowe funkcje… tylko dla wybranych

3 minuty czytania
Komentarze

Na zmiany w wyglądzie Spotify musieliśmy trochę poczekać, ale było warto. Nowe opcje sprawią, że wszystko, czego potrzebujemy od aplikacji do streamingu muzyki, będzie w jednym miejscu i bliżej niż kiedykolwiek, Przyjrzyjmy się, co zawiera odświeżona wersja.

Spotify nadal na szczycie

Spotify to jedna z najpopularniejszych usług streamingowych na świecie, która pozwala na słuchanie muzyki, audiobooków i podcastów. Korzystanie z aplikacji jest bezpłatne, jednak ma szereg ograniczeń, m.in. w postaci przerywających słuchanie utworów reklam. Dlatego sporo użytkowników decyduje się na wykipienie wersji płatnej subskrypcji, chociaż nie zawsze od razu trzeba wydawać na to krocie. My mamy sposoby na to, jak mieć Spotify Premium za darmo i chętnie się nimi z wami dzielimy w innym artykule. Podpowiemy tylko, że Spotify, jak i partnerzy serwisu często oferuje promocje dla użytkowników, które pozwalają na korzystanie z wersji Premium bezpłatnie.

Oprócz zmian w funkcjonalności i wyglądzie, o których za chwilę, wspomnę tylko, że na horyzoncie widać już Spotify HiFi, które ma zaproponować użytkownikom wyższą jakość dźwięku, na co słuchacze czekają już… kilka lat.

Zmiany w sterowaniu muzyką na ekranie

Chociaż ostatnio Spotify mierzy się z problemami niewystarczających zysków z subskrypcji, postanowiło zaskoczyć swoich użytkowników nie tylko funkcjami dla podcasterów i twórców, o czym informowaliśmy niedawno, ale także nowym odświeżonym wyglądem widżetów.

Co prawda nie każdy lubi widżety i wiele osób uważa, że są one przestarzałe i niepotrzebne, ale w przypadku Spotify naprawdę mogą wpłynąć na jakość korzystania z aplikacji, co już można wypróbować na swoim urządzeniu mobilnym z Androidem. Nowości obejmują dwa rodzaje widżetów – oba są funkcjonalne i mam wrażenie, że użytkownicy podzielą moje zdanie.

Pierwszy ogólny widżet pokazuje, czego aktualnie słuchamy, a także wyświetla okładkę utworu oraz oczywiście elementy sterujące multimediami, takie jak odtwarzanie, pauza, następna piosenka itp.

fot. Szymon Baliński/ android.com.pl

Druga propozycja to rozszerzona wersja pierwszej, która może mieć rozmiar od 3×2 do 5×2, co pozwala na wyświetlenie maksymalnie pięciu spersonalizowanych sugestii pod aktualnie odtwarzanym utworem, np. piosenek i albumów, podcastów czy audiobooków. Mamy więcej elementów do wyboru bez konieczności przechodzenia do samej aplikacji.

Nowe widżety są dostępne w wersji 8.8.50 Spotify, więc jeśli jeszcze ich nie widzisz na swoim urządzeniu z Androidem, być może musisz zaktualizować aplikację. Ważne! Aby skorzystać z nowych widżetów, nie musimy być członkami Premium Spotify – są one dostępne dla wszystkich użytkowników posiadających tablety i smartfony z Androidem. Użytkownicy aplikacji na iOS muszą obejść się smakiem.

Spotify – ceny subskrypcji

Jeśli jesteście zainteresowani ofertą zielonego giganta streamingu muzycznego, zachęcamy do zapoznania się z cenami, które prezentujemy poniżej. Różnią się one w zależności od tego, ile osób korzysta z konta razem w ramach pakietu. Najtańsza opcja to profil Family, pozwalający korzystać sześciu osobom mieszkającym w tym samym gospodarstwie domowym za mniej niż 5 zł.

Oto ceny subskrypcji Spotify Premium:

  • Plan Individual: 19,99 zł miesięcznie
  • Plan Duo (dla par): 24,99 zł miesięcznie
  • Plan Family (rodzinny dla sześciu osób): 29,99 zł miesięcznie
  • Plan Student: 9,99 zł miesięcznie

Źródło: Spotify

Motyw