Śmietanka polskich influencerów na dużym ekranie – takiego filmu jeszcze nie było

3 minuty czytania
Komentarze

Internetowy twórcy są niezwykle rozpoznawalni, szczególnie wśród młodszej publiczności. Milionowe zasięgi influencerów w mediach społecznościowych zachęciły twórców filmowych do stworzenia materiału, którego efekty obejrzymy w kinach. Wybierzecie się na taką produkcję?

Pokolenie Z a rynek konsumentów

Już ostatnio wspominałam o tym, że najwyższy czas przestać traktować Pokolenie Z jako nastolatki, ponieważ osoby urodzone między 1995-2012 to już pełnoprawna grupa konsumentów, która kształtuje rynek zakupowy. Obecne kampanie marketingowe często kierowane są już do Gen Z, zachęcając ich do kupna lub pobrania danego produktu. Nie trzeba chyba przypominać, że monetyzacją potrzeb tej grupy jako jeden z pierwszych na polskim rynku na masową skalę zajął się youtuber Karol „Friz“ Wiśniewski, który na artykułach i treściach internetowych Ekipy, cóż, zbił fortunę.

Skoro dla Pokolenia Z tworzone są treści w sieci, to dlaczego nie mieliby wybrać się na kinowy hit z ich ulubionymi youtuberami i tiktokerami w roli głównej?

Pierwszy polski film o influencerach

https://www.instagram.com/p/CwW3ljRg_aO/

Jak podają Wirtualne Media, reżyserem pierwszego filmu o takiej tematyce zatytułowanego „Influencer” jest Krystian Kuczkowski, znany m.in. ze współreżyserowania filmu o Annie Przybylskiej, a także takich materiałów, jak „Krzysztof Krawczyk – całe moje życie”, „Maryla. Tak kochałam”. Koproducentem filmu zaś jest firma Platige Image.

Chcę pokazać drogę, jaką przeszedł każdy z moich bohaterów. Bo to niekiedy kręta droga. Często wiodła od trudnego dzieciństwa, przez szaloną młodość aż do sukcesu i dużych pieniędzy.

Jednocześnie obalamy trochę mitów i walczymy ze stereotypami. Bo to wcale nie jest tak, że ten zawód to są tylko wieczne wakacje polegające na robieniu sobie zdjęć w różnych zakątkach świata. Jest tam też dużo różnego rodzaju presji, stresu, walki z hejtem. Mam raczej takie obserwacje, że oni są cały czas w pracy, a nie na wakacjach

– informuje w rozmowie Krystian Kuczkowski.

Obsada zawiera takich twórców jak Michała „Boxdela” Barona, jednego z właścicieli organizacji FAME MMA, Kamila „Buddę” Labuddę zajmującego się tematyką motoryzacyjną, czy Natalię „Natsu” Karczmarczyk, influencerkę.

Zdjęcia do dokumentu ruszyły w lipcu, potrwają do września. Nie znamy jeszcze oficjalnej daty premiery kinowej filmu „Influencer”, ale najprawdopodobniej produkcja trafi do kin w 2024 roku.

Influencer, czyli… kto?

Nie chce tutaj generalizować i uśredniać wszystkich twórców internetowych, ale zastanawiam się, z jakimi stereotypami chce walczyć reżyser, biorąc pod uwagę obsadę? Oczywiście pomijając zarzuty, że działalność w sieci to nie praca, tylko ciągłe wakacje, ponieważ chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę, że jest to faktycznie wypełnianie obowiązków, ale w innych charakterze.

Treści publikowane np. przez obecną w materiale Natsu nie są ani ambitne, ani edukacyjne, więc nie do końca rozumiem, z jakim „stereotypem” faktycznie chcą walczyć twórcy.

Skoro zainteresował cię temat influencerów, być może korzystasz też ze Snapchata? Jeśli tak, z pewnością przyda ci się nasz poradnik krok po kroku dotyczący tego, jak odzyskać dni na Snapie.

Źródło: Wirtualne Media

Motyw