Krzysztof Stanowski fot screenshot YouTube Kanał Sportowy

Kanał Sportowy z gigantycznym sukcesem – nic tylko gratulować

2 minuty czytania
Komentarze

Bez cienia wątpliwości można stwierdzić, że Kanał Sportowy jest największym polskim projektem o tematyce sportowej w internecie. Firma założona przez czterech polskich dziennikarzy właśnie przekroczyła magiczną barierę miliona subskrypcji na YouTube.

Borek, Pol, Smokowski i Stanowski świętują – Kanał Sportowy z milionem subskrypcji

Borek, Pol, Smokowski i Stanowski świętują – Kanał Sportowy z milionem subskrypcji

Chodzą słuchy, że pierwszy milion trzeba ukraść. Na całe szczęście to słynne powiedzenie nie ma zastosowania w przypadku platformy YouTube, gdzie zgromadzenie wokół swojego kanału miliona subskrybentów jest pewnym kamieniem milowym dla każdego twórcy. Niedawno dowiedzieli się o tym założyciele oraz pracownicy Kanału Sportowego, czyli jednego z najpopularniejszych polskich mediów o tematyce sportowej.

Twór, który powstał pod koniec 2019 roku to wspólne dzieło Krzysztofa Stanowskiego, Michała Pola, Mateusza Borka i Tomasza Smokowskiego, czyli czołowych polskich dziennikarzy sportowych. Po niecałych czterech latach Kanał Sportowy doczekał się miliona subskrybentów na YouTube. Do tego wydarzenia doszło dokładnie 9 czerwca.

Zobacz też: Kanał Sportowy zgłoszony do prokuratory za… promowanie alkoholu. Stanowski odpowiada

Milion subskrypcji zawsze robi wrażenie, jednak w przypadku Kanału Sportowego spektakularne wydają się liczby dotyczące udostępnionych filmów i transmisji na żywo oraz wyświetleń wszystkich treści. Na moment pisania tego tekstu na omawianym właśnie kanale znajduje się 3750 materiałów, które odtworzono łącznie 570 047 134 razy.

Co ciekawe prezes Kanału Sportowego – Maciej Sawicki w rozmowie z Wirtualnymi Mediami zdradził, że milion subskrypcji to jedynie przystanek w drodze po jeszcze większe laury i osiągnięcia.

Ten jeden milion subskrypcji to tylko liczba, imponująca, ale tylko liczba. W rzeczywistości potencjał mamy zdecydowanie większy, bo każdego miesiąca nasze programy ogląda od 3,5 do 4 milionów różnych widzów. Jak dotąd od początku istnienia Kanału Sportowego opublikowaliśmy ponad 3700 programów, co przełożyło się na 574 mln wyświetleń. Co dalej? Konsekwentnie będziemy realizowali naszą strategię polegającą na odróżnieniu się od konkurencji i kreowania jak największego zaangażowania naszych widzów. Wysoka jakość i unikalność naszego kontentu, jak i również sam model biznesowy Kanału Sportowego są bardzo trudne do skopiowania. Dlatego też dalej zamierzamy wytyczać trendy na polskim YouTubie i dynamicznie zwiększać nasze zasięgi w internecie.

Maciej Sawicki

Źródło: YouTube, SocialBlade, WirtualneMedia

Motyw