Mówisz do mikrofonu, a NPC odpowiada w czasie rzeczywistym – NVIDIA ACE to przyszłość

2 minuty czytania
Komentarze

Chcieliście kiedyś porozmawiać z bohaterem gry, ale nie tak, jak dzieje się to teraz? NVIDIA pokazała rozwiązanie (NVIDIA ACE), które może zmienić to, jak podchodzimy do gier. Wyobraźcie sobie, że podchodzicie do postaci i rozmawiacie z nią tak, jak sobie tego sami życzycie, a ona wam odpowiada. Wszystko dzięki coraz szybciej rozwijającym się algorytmom AI i ich interpretacji tego, co mówimy. I choć sam projekt jest dopiero w początkowych fazach rozwoju, to może bardzo dużo zmienić.

NVIDIA ACE pokazuje przyszłość – będziemy rozmawiać z NPC?

Fot. screen z materiałów NVIDIA

Wiadomo, że nie ma co jeszcze otwierać szampana, bo w tej chwili mówimy o pierwszych próbach ożywienia rozmów w grach, ale projekt od NVIDIA pokazuje pewną ścieżkę (choć takie projekty nie należą już do rzadkości). Otóż na targach Computex firma zaprezentowała ciekawy projekt, gdzie przeprowadzono rozmowę z postacią w grze. Teraz takie dialogi są dość proste, ponieważ albo mamy je z góry zdefiniowane albo dostajemy kilka możliwych odpowiedzi, które możemy wybrać. W obu przypadkach mówimy jednak o odgrywanym scenariuszu, ale NVIDIA proponuje coś odrobinę innego. Przynajmniej w teorii.

A co, gdyby NPC reagowali na nasz głos i potrafili odpowiadać na nasze pytania? Tutaj oczywiście czyha wiele niebezpieczeństw, bo dając graczom wolną wolę, można spodziewać się przeróżnych efektów. To zostawmy jednak na później. NVIDIA pokazała scenę rodem z Cyberpunk 2077, gdzie toczy się rozmowa pomiędzy graczem a postacią w grze. Od obecnych rozwiązań odróżnią ją to, że tutaj to gracz zadaje pytania. Słyszymy jego głos i widzimy, że postać w grze faktycznie reaguje. Wprawdzie sam dialog nie należy do najwybitniejszych, ale pamiętajmy, że to dopiero początek tego, co może nas czekać w niedalekiej przyszłości.

Zobacz też: NVIDIA RTX 4060 oficjalnie zaprezentowana – co potrafi nowa karta?

Zdolność AI do reagowania na głos i sama możliwość rozpoznawania pytań gracza to będzie ogromna zmiana. Skończą się „drzewka dialogowe” i choć same odpowiedzi postaci z gier będą musiały być oskryptowane, to i tak gracze poczują się tak, jakby faktycznie byli uczestnikami, a nie biernymi obserwatorami. NVIDIA stworzyła to demo razem z Convai, by promować swoje narzędzie NVIDIA ACE (Avatar Cloud Engine), czyli pakiet narzędzi do pracy w chmurze, ale i lokalnie. Wykorzystuje się w nich różne modele językowe czy też możliwość zamiany mowy na tekst. Teraz tylko czekać na kolejne wyniki tego projektu, ale już samo to, co zaprezentowano, wygląda więcej, niż obiecująco.

Źródło: NVIDIA

Motyw