Ile można zarobić w Polsce na Twitch? Wardęga pokazał stawki… i w sieci wybuchła burza

2 minuty czytania
Komentarze

Nie tak dawno ogromne oburzenie wywołały słowa popularnego amerykańskiego streamera — Asmongolda, który ujawnił ogromne stawki Twitcha za wykonywanie poszczególnych zadań. Naturalnie były one przyznawane tylko największym twórcom na platformie. Tymczasem Sylwester Wardęga pokazał, jak ma się sytuacja z zarabianiem na Twitch w Polsce.

Kilkanaście tysięcy dolarów za kilka minut reklam na Twitch? Wardęga szokuje widzów

Kilkanaście tysięcy dolarów za kilka minut reklam na Twitch? Wardęga szokuje widzów

W ciągu kilku ostatnich dni twórcy, którzy na co dzień streamują na platformie Twitch zaczęli udostępniać zdjęcia swoich programów motywacyjnych. Dla osób niezaznajomionych z tematem warto wspomnieć, że są to swego rodzaju bonusy, które mają zachęcić streamerów do częstszego przeprowadzania transmisji. Stawki widniejące w programie są dostosowywane do statystyk oraz liczb, które wykręcają poszczególni twórcy.

Naturalnie wspomniane przed chwilą udostępnianie zdjęć nie było związane z chęcią pochwalenia się zarobkami, a raczej wyśmiania niskich stawek oferowanych przez Twitch. W przypadku popularnej streamerki Kasix ta mogła liczyć na bonus w wysokości 140 dolarów (625 złotych) za wyświetlanie 9 minut reklam na godzinę streamując przy tym łącznie 131 godzin. Cóż, zdecydowanie nie są to liczby, które widzieliśmy, chociażby w przypadku zagranicznych twórców.

Zobacz też: Co oglądać na Amazon Prime Video, czyli zestawienie nowości na platformie

Okazuje się jednak, że nie wszyscy polscy streamerzy mają takiego pecha jak Kasix. Podczas jednej z ostatnich transmisji na żywo swój program motywacyjny ujawnił Sylwester Wardęga, który jak sam twierdzi „ma gorsze statystyki” od swojej koleżanki po fachu. Niemniej popularny influencer w swoich bonusach ma zapisane kilkunastokrotnie lepsze stawki niż Kasix.

Za wyświetlanie 4 minut reklam na godzinę streamując 103 godziny Wardęga dostanie od Twitch blisko 3 tysiące dolarów, czyli ponad 13 tysięcy złotych. Zgodnie z teoriami wielu twórców platforma chce w ten sposób przyciągnąć do siebie Sylwestra, który najczęściej transmituje na YouTube. Zwiększenie liczb z programu motywacyjnego ma być jednym z takich działań.

Źródło: YouTube

Motyw