Elon Musk wstrzymuje zakup Twittera

To już pewne: Elon Musk kupuje Twittera. Dlaczego to robi i ile zapłaci?

2 minuty czytania
Komentarze

Koniec spekulacji w temacie, którym żyła w poniedziałek znaczna część internautów. Elon Musk kupuje Twittera, czyli jeden z największych serwisów społecznościowych na świecie. Późnym wieczorem pojawiło się oficjalne potwierdzenie transakcji, a ekscytacji nie krył sam zainteresowany. Musk odniósł się co całej sprawy na… Twitterze.

Elon Musk kupuje Twittera – ile zapłaci i po mu ten serwis?

W poniedziałek informowaliśmy, że Elon Musk jest coraz bliżej celu, jakim jest zakup Twittera. Z doniesień agencji Reuters wynikało, że rada dyrektorska popularnego portalu społecznościowego jest gotowa zaakceptować ofertę znanego miliardera (54,2 dolary za akcję). Zwołano specjalne posiedzenie rady i pojawiła się szansa, że jeszcze tego samego dnia poznamy rozstrzygnięcie sprawy. Tak też finalnie się stało – późnym wieczorem Reuters przekazał, że umowa kupna Twittera została zawarta. Do sprawy odniósł się także sam Elon Musk, publikując wpis na portalu, który postanowił kupić.

Elon Musk kupuje Twittera za 44 miliardy dolarów. W przekazanym oświadczeniu miliarder stwierdził, że wolność słowa to podstawa demokracji, a także porównał Twittera do cyfrowego placu, na którym debatuje się o kluczowych dla przyszłości ludzkości sprawach. Zapewnił też, że chce, aby popularny portal społecznościowy stał się lepszy niż kiedykolwiek wcześniej, podając jako przykłady m.in. dodanie nowych funkcji oraz pokonanie botów spamujących. Musk zaznaczył również, że Twitter ma ogromny potencjał i że nie może doczekać się jego odblokowania. Bret Taylor z Twittera zapewnił z kolei, że zarząd w sposób przemyślany i kompleksowy ocenił propozycję Muska.

Rada dyrektorska Twittera zatwierdziła transakcję jednogłośnie. Operacja kupna portalu przez Muska ma zostać sfinalizowana jeszcze w bieżącym roku, o ile uda się dopełnić wszystkie konieczne formalności związane m.in. ze zgodami regulacyjnymi.

Czytaj także: Nie wierzysz w zmiany klimatu? Na Twitterze tego nie zareklamujesz

Przypomnijmy – Twitter to jeden z najbardziej znanych portali społecznościowych na świecie. Został założony w 2006 roku, obecnie ma ponad 3 miliardy użytkowników. Szczególnie chętnie korzystają z niego celebryci, politycy, sportowcy oraz dziennikarze. Elon Musk jest przedsiębiorcą i jedną z najbogatszych osób na świecie, do jego szczególnie rozpoznawalnych przedsięwzięć można zaliczyć Teslę (markę samochodów elektrycznych) oraz SpaceX (firmę z przemysłu kosmicznego).

źródło: Reuters, PR Newswire, zdjęcie główne: Alexander Shatov/Unsplash

Motyw