Tablety i Chromebooki zaliczają spadek

Koniec dobrej passy tabletów i Chromebooków – Google się spóźniło

1 minuta czytania
Komentarze

Mimo że poziom sprzedaży utrzymuje się powyżej poziomu sprzed pandemii, światowa sprzedaż komputerów PC i tabletów spadła o dwa procent rok do roku do 122,1 mln sztuk. Z powodu zmniejszenia wydatków na edukację, dział Chromebooków Google jest jedną z najbardziej dotkniętych spadkami kategorii. Warto dodać, że to właśnie one najwięcej zyskały na pandemii.

Tablety i Chromebooki zaliczają spadek

Tablety i Chromebooki zaliczają spadek

Według Canalys, pomimo niewielkiego spadku sprzedaży w III kwartale 2021 roku, globalne dostawy w branży PC są na wyższym poziomie, niż przed pandemią Covid, z dwuletnią złożoną stopą wzrostu wynoszącą 10 procent w porównaniu do III kwartału 2019 roku. Sęk w tym, że sprzedaż tabletów i Chromebooków nie radziła sobie tak dobrze. Oba segmenty doświadczyły spadku po kilku kolejnych kwartałach wzrostu. Dostawy tabletów spadły o 15 procent rok do roku do 37,7 miliona sztuk, podczas gdy Chromebooki podlegały jeszcze ostrzejszemu spadkowi, ze sprzedażą zmniejszoną o 37 procent w dwuletnim okresie i 52 procent względem analogicznego okresu zeszłego roku, kulminując w całkowitych dostawach Chromebooków do 5,8 miliona sztuk w trzecim kwartale.

Zobacz też: Miałeś stłuczkę? iPhone natychmiast zadzwoni na policję

Canalys zasugerowało, że spadek sprzedaży tabletów wynikał po prostu z malejącej liczby zastosowań konsumenckich i edukacyjnych w wielu regionach. Tymczasem spowolnienie wydatków na edukację w USA, a także powrót uczniów do nauki stacjonarnej, spowodowały spadek popytu na Chromebooki. Wszystko to stało się tuż przed premierą Androida 12L dedykowanego właśnie tabletom. Można więc powiedzieć, że Google się spóźniło. 

Źródło: TechSpot

Motyw