Xiaomi wyprodukuje 300 tysięcy elektryków rocznie

Zapowiada się wyjątkowy rok dla Xiaomi – pierwsze wyniki zwalają z nóg

2 minuty czytania
Komentarze

Xiaomi ogłosiło właśnie swoje nieaudytowane skonsolidowane wyniki za pierwszy kwartał tego roku. Raport finansowy wykazał, że firma odnotowała rekordowo wysokie zyski i przychody w okresie kończącym się 31 marca. Oczywiście warto pamiętać, że pierwszy kwartał zeszłego roku był bardzo słaby dla branży, a to właśnie on jest tu głównym punktem odniesienia. Nie umniejsza to jednak w żaden sposób rekordowym wynikom firmy.

Xiaomi wyniki za Q1 2021

Xiaomi wyniki za Q1 2021

Zgodnie z oficjalnym wpisem na blogu, chiński gigant technologiczny ogłosił, że jego oczekiwania dotyczące skorygowanego zysku netto i ogólnych przychodów znacznie przekroczyły prognozy rynkowe. Całkowity przychód firmy w tym okresie wyniósł 76,9 miliardów juanów (około 12 miliardów dolarów), co oznaczało wzrost o pokaźne 54,7 procent względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Z drugiej strony, marka odnotowała również skorygowany zysk netto w wysokości 6,1 mld juanów (około 965 mln dolarów), co przełożyło się na 163,8-procentowy wzrost względem pierwszego kwartału zeszłego roku.

Zobacz też: Paczkomaty dominują! Po co Polakom inne formy dostaw?

Producent wydał przy tym następujące oświadczenie:

Silny wzrost dostaw smartfonów napędzał ciągłą ekspansję naszej globalnej bazy użytkowników. Nasza platforma AIoT kontynuowała skalowanie w tandemie na całym świecie. Oprócz solidnego wzrostu w naszych istniejących liniach biznesowych kontynuujemy również odkrywanie nowych możliwości i poszerzanie naszego horyzontu biznesowego. W marcu 2021 roku odsłoniliśmy naszą nową tożsamość marki, a także ogłosiliśmy nasze oficjalne wejście w branżę inteligentnych pojazdów elektrycznych, wyznaczając kurs na ekscytującą podróż, która zapewni firmie świetlaną przyszłość w nadchodzącej dekadzie.

W I kwartale 2021 roku firma sprzedała łącznie 49,4 miliona urządzeń. Dzięki temu Xiaomi utrzymało trzecią pozycję na globalnym rynku smartfonów, osiągając udział w rynku na poziomie 14,1 procent. Tymczasem w Chinach, czyli na swoim rynku macierzystym, marka zajęła czwarte miejsce i miała udział w rynku na poziomie 14,6 procent.

Źródło: Gizmochina

Motyw