9 na 10 osób wybiera Paczkomaty

Paczkomaty dominują! Po co Polakom inne formy dostaw?

2 minuty czytania
Komentarze

Paczkomaty już od dawna są najpopularniejszą formą dostawy w Polsce. Okazuje się jednak, że wciąż rosną one w siłę. Według badań przeprowadzonych na grupie 1000 internautów aż 89 procent osób preferuje Paczkomaty jako domyślną formę dostawy. Trudno się temu dziwić biorąc pod uwagę, że przy standardowych przesyłkach kurierskich to my musimy się dostosować do harmonogramu kuriera, a nie odwrotnie. W końcu jedna osoba nie będzie w stanie do każdego klienta dotrzeć o mniej więcej tej samej porze. Do Paczkomatu można natomiast zajrzeć w wolnej chwili, albo w drodze do sklepu. 

9 na 10 osób wybiera Paczkomaty

9 na 10 osób wybiera Paczkomaty

To przekłada się nie tylko na odbiór, ale i wysyłanie. Ponad 70 procent badanych stawia na Paczkomaty nawet kiedy zamierza coś wysłać. Jest to gigantyczny wzrost względem poprzedniego roku, kiedy to wysyłkę z paczkomatów deklarowało 51 procent badanych. Tym samym InPost góruje tu nad Pocztą Polską, która jest drugim wyborem wysyłających przesyłki — z niej chętnie korzysta 26 procent badanych.  

Zobacz też: ASUS Chromebook Flip CM3 – niska cena i bateria na dwa dni pracy w standardowym wymiarze godzin

Oświadczenie w tej sprawie wydał także prezes InPostu, Rafał Brzoska:

Wskazania Paczkomatów na poziomie 89% jako preferowanej forma dostaw to dla nas powód do dumy, ale także dowód olbrzymiego zaufania, jakim obdarzają nas nasi klienci i jedno mogę obiecać – my tego zaufania nie zamierzamy zawieść. Jak pokazują badania, na rynku dostaw i nadań w Polsce jesteśmy niekwestionowanym liderem – przeskoczyliśmy wiele silnych, w tym także międzynarodowych, marek. Wskaźnik NPS – będący odzwierciedleniem poziomu satysfakcji dla odbiorów w Paczkomatach® – wzrósł do poziomu, którego nie udało się osiągnąć żadnej polskiej firmie z naszej branży. Dodatkowo, z czego jestem szczególnie zadowolony, bardzo dobrze oceniane są nadania w Paczkomatach®, a ich wskaźnik satysfakcji przewyższa nawet wskaźnik dla odbiorów przesyłek. Wyraźnie widać, że klienci doceniają nasze inwestycje w technologie, w tym przede wszystkim wprowadzoną niedawno możliwość nadawania przesyłek bez etykiety, tylko za pomocą aplikacji. To był prawdziwy strzał w dziesiątkę. Mogę tylko powiedzieć raz jeszcze – bardzo dziękuję za ten poziom oceny w imieniu swoim oraz wszystkim pracowników InPostTeam. Obiecuję, że jeszcze przyspieszymy rozwój usług paczkomatowych, tej najbardziej ekologicznej formy dostaw w Polsce.

Źródło: InPost

Motyw