Awaria baterii w MacBookach Pro - darmowa wymiana

Twój MacBook Pro nie chce się ładować? Jeśli jest na tej liście, to Apple rozwiąże ten problem

2 minuty czytania
Komentarze

Co jakiś czas słyszymy o aktualizacjach oprogramowania, które przynoszą własny zestaw błędów, nawet jeśli naprawiają inne. Zwykle wpływają one tylko funkcje oprogramowania. Czasami jednak prowadzą także do uszkodzenia samego sprzętu. Ostatnie kilka dni były stresujące dla właścicieli MacBooków Pro właśnie z powodu tego rzadkiego przypadku. Po aktualizacji ich komputery przestały się bowiem ładować, co na stałe przytwierdziło ich do gniazdka. 

Awaria baterii w MacBookach Pro – darmowa wymiana

Awaria baterii w MacBookach Pro - darmowa wymiana
Ten model nie powinien mieć problemów, ale i tak warto go zaktualizować.

Kiedy Apple wydało macOS Big Sure 11.2 w zeszłym tygodniu, niektórzy właściciele MacBooków Pro nagle odkryli, że nie mogą już ładować swoich baterii. Zajęło to kilka dni, ale Apple w końcu wprowadziło poprawkę w Big Sur 11.2.1 i aktualizację uzupełniającą Catalina 10.15.7, aby upewnić się, że inne urządzenia nie będą miały tego problemu. Niestety, mogło być już za późno dla tych, u których problem już wystąpił. Apple przyznało, że bardzo niewielka liczba modeli MacBooków Pro z 2016 i 2017 roku nie może teraz nawet naładować się powyżej 1%. Nawet jeśli wcześniej działały one bez zarzutu, teraz pojawia się na nich ostrzeżenie o treści Service Recommended. 

Zobacz też: Chiny wprowadzają nowe zasady antymonopolowe wymierzone w gigantów technologicznych

Apple ogłasza teraz akcję bezpłatnej wymiany baterii dla MacBooków Pro, które zostały dotknięte tym dziwnym błędem. Biorąc pod uwagę wiek urządzeń, są one naturalnie poza zasięgiem gwarancji. To powiedziawszy, tylko te konkretne modele są do niej uprawnione:

  • MacBook Pro (13 cali, 2016, dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-calowy, 2017, dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13 cali, 2016 r., cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13 cali, 2017 r., cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (15 cali, 2016)
  • MacBook Pro (15 cali, 2017)

Właścicielom zaleca się sprawdzenie numeru modelu i stanu baterii, aby sprawdzić, czy mogą ubiegać się o bezpłatną wymianę i skontaktować się ze wsparciem Apple. Ci, którzy nie są dotknięci tym problemem, powinni również zaktualizować do najnowszych wersji Big Sur i Catalina, aby upewnić się, że ten wkrótce u nich nie wystąpi.

Źródło: SlashGear

Motyw