IBM zwolni 10 000 pracowników w Europie Polsce

Poważne problemy IBM? Tysiące osób straci swoje miejsca pracy, w tym w Polsce

2 minuty czytania
Komentarze

IBM zwolniło już część swoich amerykańskich pracowników na początku tego roku w związku z pandemią COVID-19. Według najnowszych doniesień firma planuje jeszcze bardziej dramatyczną rundę redukcji zatrudnienia, aby zachować długoterminową kondycję swojego biznesu. Ta ma odbyć się na terenie Europy.

IBM zwolni 10 000 pracowników w Europie 

IBM zwolni 10 000 pracowników w Europie Polsce

W zeszłym miesiącu IBM pokazało, jak bardzo stara się utrzymać swoją pozycję w branży poprzez ogłoszenie strategicznego podziału na dwie odrębne firmy. Pierwsza z nich to dotychczasowa firma, która będzie nadal obsługiwać ponad 4500 klientów korporacyjnych. Natomiast druga, nazwana NewCo, będzie miała za zadanie wprowadzać innowacje w dziedzinie usług zarządzanych w chmurze i Sztucznej Inteligencji. W tym tygodniu raport Bloomberga ujawnił, że firma planuje również redukcję około 10 tysięcy miejsc pracy w Europie. W ten sposób chce obniżyć koszty operacyjne i uprościć proces podziału. Jest to znacząca redukcja o 20 proc. personelu pracującego w regionie. Ta najbardziej dotknie Wielką Brytanię i Niemcy, podczas gdy cięcia mają miejsce również we Włoszech, Belgii, Polsce i Słowacji.

Zobacz też: Niedługo Bank Millennium w AppGallery – sklep Huawei coraz popularniejszy

Samo IBM odmawia zabrania głosu w sprawie tych doniesień. Już sam fakt, że im nie zaprzecza, jest niezwykle wymowny. Zwłaszcza że potwierdziła ona, iż szerokie zmiany strukturalne są możliwe, jeśli okażą się korzystne dla jego długoterminowej wizji świadczenia usług w chmurze hybrydowej. Rzecznik prasowy powiedział Bloombergowi:

Nasze decyzje personalne są podejmowane w celu zapewnienia najlepszego wsparcia dla naszych klientów w przyjęciu otwartej platformy hybrydowej chmury i możliwości AI. Kontynuujemy także znaczące inwestycje w szkolenia i rozwój umiejętności dla pracowników IBM, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby naszych klientów.

Źródło: TechSpot

Motyw