najpopularniejsze podcasty w Polsce

Artyści na Spotify wkrótce będą mogli wybierać, które utwory chcą promować najbardziej

1 minuta czytania
Komentarze

Spotify to niezaprzeczalnie najpopularniejszy muzyczny serwis streamingowy na świecie. Według raportu finansowego za 3 kwartał 2020 roku gigant ma już 320 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, co odstawia konkurencje daleko w tyle. Teraz dowiedzieliśmy się, że platforma postanowiła zrobić przysługę obecnym na niej artystom i pozwolić im wybierać, które utwory chcą promować najbardziej. Wielu muzyków z pewnością się ucieszy.

Artyści i rekomendowane utwory w Spotify – co się zmieni?

spotify rekomendowane

Spotify ma wbudowany mechanizm rekomendowania utworów. Na podstawie kawałków, których słuchamy, serwis może automatycznie przedstawiać nam piosenki, również mogą przypaść nam do gustu. To świetna opcja zarówno dla zwykłych użytkowników, jak i twórców, którym pomaga zaistnieć. Aktualnie nie mają oni możliwości wpływania na rekomendowane utwory, ale idą zmiany. Portal SlashGear donosi, że już wkrótce artyści będą mogli wybierać konkretne piosenki lub całe albumy ze swojego portfolio, które chcą promować najbardziej. Zaznaczone w ten sposób produkcje będą częściej rekomendowane użytkownikom.

Zobacz także: Sony potwierdza: Spotify, Netflix i inne popularne aplikacje będą dostępne na PS5 w dniu premiery

Spotify poinformowało, że wybranie konkretnych utworów czy albumów nie gwarantuje, że zostaną one komukolwiek polecone, co sugeruje, że zadowolenie użytkowników jest dla firmy sprawą najwyższej wagi. Na chwilę obecną funkcja jest testowana w autoodtwarzaniu i radiu. Z czasem powinna trafić też do personalizowanych playlist. Co o niej sądzicie? Dajcie znać w komentarzach poniżej!

Źródło: PhoneArena

Motyw