InPost: darmowy miesiąc w Audioteka Klub

Paczkomaty InPost czeka przerwa serwisowa – będą duże utrudnienia, oto ich lista

3 minuty czytania
Komentarze

InPost poinformował, że paczkomaty i centrum logistyczne czeka przerwa serwisowa. Rozpoczęcie prac jest planowane na 15.08 (godz. 6:00), natomiast zakończenie na 17.08 (godz. 2:00). Podczas przerwy korzystanie z paczkomatów i powiązanych z nimi funkcjami będzie znacznie utrudnione, a wielu działań w ogóle nie będzie można wykonać.

Paczkomaty i sierpniowa przerwa serwisowa – oto lista utrudnień dla użytkowników

paczkomaty przerwa serwisowa

InPost szczegółowo opisał, jakie utrudnienia czekają klientów podczas prac serwisowych. Poniżej prezentujemy listę ograniczeń obowiązującą w czasie przerwy serwisowej.

  • Tworzenia przesyłek paczkomatowych w Paczkomatach i PaczkoPunktach będzie niemożliwe
  • Umieszczenie w Paczkomacie paczek z etykietą utworzoną przed rozpoczęciem okna serwisowego będzie niemożliwe
  • Tworzenie, opłacanie przesyłek i generowanie etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania będzie niemożliwe
  • Usługa Paczka w Weekend będzie niedostępna
  • Tworzenie przesyłek na podstawie usługi Szybkie Zwroty będzie niemożliwe
  • Generowanie kodów zwrotów dla przesyłek Allegro będzie niemożliwe
  • Nie będą wysyłane komunikaty statusowe SMS/e-mail oraz powiadomienia push w aplikacji do klientów, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną natomiast wysłane po zakończeniu przerwy
  • Nie będą aktualizowane statusy przesyłek: na stronie www, w ChatBocie, w aplikacji mobilnej InPost Mobile, a także w WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane
  • Opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach nie będzie możliwe
  • Przekierowanie przesyłek również nie będzie możliwe
  • W trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PaczkoPunktach
  • Nie będzie działać usługa Urząd 24
  • Nie będzie działać usługa Lodówkomaty
  • Przekierowywanie paczek kurierskich będzie niemożliwe
  • Infolinia InPost będzie niedostępna
  • Brak dostępu do formularza reklamacyjnego dla klientów
  • Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet przesyłek paczkomatowych oraz przesyłek Kurier Standard przez integrację (APIv2, APIv4) a także przez Managera Paczek

InPost prosi o wyrozumiałość

paczkomaty przerwa serwisowa

InPost wyjaśnia, że dostarczanie wysokiej jakości usług wymaga czasem przeprowadzenia prac serwisowych. Firma przeprasza za utrudnienia, a także prosi o wyrozumiałość. Z komunikatu wydanego przez InPost wynika, że będzie możliwość odebrania paczek, które zostały umieszczone w Paczkomatach przed rozpoczęciem przerwy serwisowej. Metody pozostaną standardowe, czyli możemy odebrać przesyłkę przy pomocy kodu odbioru, kodu QR, jak i przez aplikację mobilną. Zaznaczamy, że terminy odbiorów (dla paczek umieszczonych w Paczkomacie w trakcie przerwy), ważności etykiet, kodów zwrotu oraz toku reklamacji zostaną wydłużone o czas trwania prac serwisowych – dodaje również InPost. Wcześniej była jednak mowa o tym, że podczas przerwy żadne paczki dostarczane nie będą. Ta kwestia pozostaje więc niedoprecyzowana, jednak klienci nie mają się czego obawiać. InPost dostarczy paczki do paczkomatów po przerwie serwisowej lub zrobi to w jej trakcie, a nam przedłuży termin odbioru.

Czytaj także: Koniec z odpisywaniem pracy domowej z matematyki – Google Lens rozwiąże zadania za dzieci

InPost zaplanował przerwę serwisową na weekend, co zapewne ograniczy ilość problemów dla użytkowników. Sklepy internetowe przeważnie nie nadają przesyłek w weekendy, z dostarczaniem paczek przez doręczycieli do samych maszyn w sobotę i niedzielę też jest różnie. Jeśli jednak dla kogoś czas jest absolutnym priorytetem i chciał skorzystać np. z usługi Paczka w weekend, to wyjątkowo powinien pomyśleć nad alternatywnym rozwiązaniem.

źródło: InPost

Motyw