InPost poinformował, że paczkomaty i centrum logistyczne czeka przerwa serwisowa. Rozpoczęcie prac jest planowane na 15.08 (godz. 6:00), natomiast zakończenie na 17.08 (godz. 2:00). Podczas przerwy korzystanie z paczkomatów i powiązanych z nimi funkcjami będzie znacznie utrudnione, a wielu działań w ogóle nie będzie można wykonać.
Paczkomaty i sierpniowa przerwa serwisowa – oto lista utrudnień dla użytkowników
InPost szczegółowo opisał, jakie utrudnienia czekają klientów podczas prac serwisowych. Poniżej prezentujemy listę ograniczeń obowiązującą w czasie przerwy serwisowej.
- Tworzenia przesyłek paczkomatowych w Paczkomatach i PaczkoPunktach będzie niemożliwe
- Umieszczenie w Paczkomacie paczek z etykietą utworzoną przed rozpoczęciem okna serwisowego będzie niemożliwe
- Tworzenie, opłacanie przesyłek i generowanie etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania będzie niemożliwe
- Usługa Paczka w Weekend będzie niedostępna
- Tworzenie przesyłek na podstawie usługi Szybkie Zwroty będzie niemożliwe
- Generowanie kodów zwrotów dla przesyłek Allegro będzie niemożliwe
- Nie będą wysyłane komunikaty statusowe SMS/e-mail oraz powiadomienia push w aplikacji do klientów, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną natomiast wysłane po zakończeniu przerwy
- Nie będą aktualizowane statusy przesyłek: na stronie www, w ChatBocie, w aplikacji mobilnej InPost Mobile, a także w WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane
- Opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach nie będzie możliwe
- Przekierowanie przesyłek również nie będzie możliwe
- W trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PaczkoPunktach
- Nie będzie działać usługa Urząd 24
- Nie będzie działać usługa Lodówkomaty
- Przekierowywanie paczek kurierskich będzie niemożliwe
- Infolinia InPost będzie niedostępna
- Brak dostępu do formularza reklamacyjnego dla klientów
- Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet przesyłek paczkomatowych oraz przesyłek Kurier Standard przez integrację (APIv2, APIv4) a także przez Managera Paczek
InPost prosi o wyrozumiałość
InPost wyjaśnia, że dostarczanie wysokiej jakości usług wymaga czasem przeprowadzenia prac serwisowych. Firma przeprasza za utrudnienia, a także prosi o wyrozumiałość. Z komunikatu wydanego przez InPost wynika, że będzie możliwość odebrania paczek, które zostały umieszczone w Paczkomatach przed rozpoczęciem przerwy serwisowej. Metody pozostaną standardowe, czyli możemy odebrać przesyłkę przy pomocy kodu odbioru, kodu QR, jak i przez aplikację mobilną. Zaznaczamy, że terminy odbiorów (dla paczek umieszczonych w Paczkomacie w trakcie przerwy), ważności etykiet, kodów zwrotu oraz toku reklamacji zostaną wydłużone o czas trwania prac serwisowych – dodaje również InPost. Wcześniej była jednak mowa o tym, że podczas przerwy żadne paczki dostarczane nie będą. Ta kwestia pozostaje więc niedoprecyzowana, jednak klienci nie mają się czego obawiać. InPost dostarczy paczki do paczkomatów po przerwie serwisowej lub zrobi to w jej trakcie, a nam przedłuży termin odbioru.
Czytaj także: Koniec z odpisywaniem pracy domowej z matematyki – Google Lens rozwiąże zadania za dzieci
InPost zaplanował przerwę serwisową na weekend, co zapewne ograniczy ilość problemów dla użytkowników. Sklepy internetowe przeważnie nie nadają przesyłek w weekendy, z dostarczaniem paczek przez doręczycieli do samych maszyn w sobotę i niedzielę też jest różnie. Jeśli jednak dla kogoś czas jest absolutnym priorytetem i chciał skorzystać np. z usługi Paczka w weekend, to wyjątkowo powinien pomyśleć nad alternatywnym rozwiązaniem.
źródło: InPost