Huawei jako wykonawca b-brand

Huawei chwali się wynikami za 2019 rok – biorąc pod uwagę liczne trudności, są one imponujące

2 minuty czytania
Komentarze

Rok 2019 był w pewnym sensie przełomowy dla Huaweia. Nie był to jednak przełom, na który firma czekała. Producent liczył, że prześcignie Samsunga i stanie się liderem na rynku smartfonów. Nie udało się, a co najgorsze nie wynikło to z błędów samego producenta. To nie rynek zweryfikował, kto jest najlepszy, a amerykański rząd. Liczne sankcje, ograniczenia i blokady handlowe mocno uderzyły w firmę. Ta jednak była niczym rozpędzony pociąg. I to jadący ze stromej góry. Nie tak łatwo było ją zatrzymać.

Wyniki Huawei za 2019 rok

Wyniki Huawei za 2019 rok

Dlatego też mimo licznych trudności firma nie tylko nie odnotowała znacznej straty, co wręcz poprawiła swój wynik z 2018 roku. Globalne przychody firmy wyniosły 858,8 mld juanów, co daje nam około 500 mld PLN, lub 121 mld USD. Jest to wzrost o 19,1% względem poprzedniego roku. Przychody przychodami, jednak to, co nas najbardziej interesuje, to zysk netto. Ten wyniósł 6,27 mld juanów (3,66 mld PLN/0,88 mld USD). Co więc się stało z przychodami? Znaczna ich część, bo ponad 131 mld juanów, została przeznaczona na badania i rozwój nowych technologii firmy.

Zobacz też: T-Mobile wspiera pracę zdalną – dodatkowe 10 GB dla klientów biznesowych

Sama kadra zarządzająca jest niezwykle zadowolona z tych wyników:

2019 był wyjątkowym rokiem dla Huawei. Pomimo ogromnej presji zewnętrznej nasz biznes stale wzrasta, koncentrując się przede wszystkim na tworzeniu wartościowych produktów i usług dla naszych klientów. Ciężko pracowaliśmy, aby zdobyć szacunek i zaufanie naszych klientów oraz partnerów na całym świecie. Biznes jest nadal silny i jako firma stale dążymy do jego rozwoju.

— Powiedział Eric Xu, prezes rotacyjny Huawei.

Oczywiście jest on świadomy dość trudnej sytuacji, w jakiej firma się znalazła.

W przyszłości otoczenie zewnętrzne będzie jeszcze bardziej skomplikowane, dlatego musimy nadal zwiększać konkurencyjność naszych produktów i usług, promować otwarte innowacje oraz tworzyć jeszcze większą wartość dla naszych klientów i całego społeczeństwa. To jedyny sposób, w jaki możemy wykorzystać historyczne możliwości, jakie daje cyfrowa i inteligentna transformacja przemysłu oraz utrzymywać silny wzrost w dłuższej perspektywie.

— Dodał.

Obawiam się, że ten rok nie będzie już tak dobry. Mam jednak nadzieję, że producent sobie poradzi z nowymi wyzwaniami.

Źródło: Huawei

Motyw