Szybszy Internet Plus

Klient sieci Plus złożył skargę do UOKiK. Efekt? OGROMNA kara dla operatora

2 minuty czytania
Komentarze

Klient sieci Plus zdecydował się złożyć zawiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów po tym, jak okazało się, że operator dolicza mu dodatkowe opłaty za streaming filmów. Klient miał wykupiony pakiet internetu, więc taka sytuacja nie powinna się zdarzyć. Postępowanie UOKiK w tej sprawie trwało ponad rok, ostatecznie urząd rozstrzygnął, że Polkomtel wprowadzał swoich klientów w błąd.

Klienci sieci Plus od 2013 roku ponosili dodatkowe koszty

Wg. UOKiK, Polkomtel od 2013 roku pobierał od użytkowników dodatkowe opłaty za streaming materiałów wideo, mimo że ci mieli wykupione pakiety danych. Kwoty te nie były wyszczególnione na fakturze, widniały w pozycji Połączenia i SMS-y wykonane w kraju. W toku postępowania potwierdziliśmy, że abonenci nie mogli w pełni korzystać z pakietu, ponieważ ponosili nieuzasadnione opłaty. Wiele osób zawierając umowę, było przekonanych, że będą mogli korzystać z wykupionej transmisji danych – powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK.

klient sieci plus

Z ustaleń urzędu wynika, że klienci płacili 40 gr za każdą minutę streamingu. Dostęp do internetu kupujemy na innych zasadach niż do telewizji, gdzie w ramach pakietu możemy oglądać jedynie wymienione w umowie kanały. Pakiet internetowy jest wielkością zużycia danych (np. 5 GB, 20 GB, oferta bez limitu), a liczba i typ stron, które możemy przeglądać, jest nieograniczona. W jego ramach konsument powinien móc korzystać ze wszystkich rodzajów transmisji danych bez dodatkowych opłat, a przedsiębiorcy nie powinni tego ograniczać – czytamy w komunikacie UOKiK.

50 mln zł kary dla operatora

Prezes UOKiK stwierdził, że Polkomtel naruszył zbiorowe interesy konsumentów i zdecydował o nałożeniu kary ponad 50 634 687 zł. Spółka musi też opublikować na swojej stronie internetowej oraz w swoich mediach społecznościowych oświadczenie wraz z linkiem do rozstrzygnięcia urzędu. Decyzja nie jest prawomocna, operator może się od niej odwołać do sądu. Każdy klient sieci Plus może powołać się na decyzję UOKiK i złożyć reklamację, domagając się zwrotu opłat.

Czytaj także: Google wydaje trzy nowe aplikacje, które ograniczą Twoje uzależnienie od smartfona

W ostatnim czasie UOKiK nałożył również karę na koncern VW oraz na spółkę Cyfrowy Polsat.

źródło: UOKiK

Motyw