NASA współpracuje z sektorem prywatnym

Nie tylko kosmos. NASA prezentuje swój elektryczny samolot

Newsy

NASA jest najbardziej znana ze swoich misji kosmicznych. Jednak organizacja zajmuje się także bardziej przyziemnymi sprawami. W piątek pokazała eksperymentalny samolot elektryczny Maxwell X-57 w Centrum Badań Lotniczych Armstrong w Edwards w Kalifornii. Jak podał Reuters, samolot, który został zaadaptowany z włoskiego, czteromiejscowego samolotu Tecnam P2006T, jest w fazie rozwoju od 2015 roku. Zamiast zwykłego silnika spalinowego, wykorzysta 14 elektrycznych silników i będzie zasilany specjalnie zaprojektowanymi bateriami litowymi. Pomimo długiego czasu rozwoju, X-57 jest wciąż co najmniej rok od pierwszego lotu próbnego.

Elektryczny samolot NASA

Elektryczny samolot NASA

Nie przegap
AppGallery zamiast Sklepu Play – jak wygląda użytkowanie na co dzień?
huawei appgallery sklep play zastepstwo
Huawei Mobile Services to zbiór wielu usług od firmy z Państwa Środka, które mają odmienić czystego Androida. Wśród dostępnych dodatków jednym z podstawowych jest tytułowe AppGallery, a więc sklep Huawei z grami i aplikacjami. Naturalnie jest to odpowiednik Sklepu Play, bez którego wiele osób nie widzi sensu korzystania z Robocika. Oczywiście jest to zbyt daleko […]

Sama prezentacja samolotu to jednak nie wszystko. Agencja pokazała także nowy symulator, który daje pilotom wyobrażenie o tym, w jaki sposób ostateczna wersja X-57 będzie manewrować w powietrzu. Pojazd latający znajduje się obecnie w pierwszej z trzech konfiguracji, zwanej Modification II. Ostatnia iteracja, czyli modyfikacja IV, będzie miała węższe, lżejsze skrzydła. Nie jest to łatwe, wymaga to bowiem nie tylko zastosowania wytrzymałych i lekkich materiałów, ale także nadania im odpowiedniej budowy zarówno zewnętrznej, jak i wewnętrznej. Dodatkowo skrzydło takie musi być odporne na szereg czynników zewnętrznych takich jak duże zmiany temperatur. X-57 będzie również wykorzystywał śmigła podnośnikowe do startów i lądowań, które zostaną cofnięte podczas fazy przelotu.

Zobacz też: Huawei P30 i P30 Pro otrzymują EMUI 10 z Androidem 10

Skupiamy się na rzeczach, które mogą pomóc całej branży, a nie tylko jednej firmie. Naszym celem jest polecieć tym samolotem pod koniec 2020 roku.

— powiedział Brent Cobleigh, kierownik projektu w Centrum Badań Lotniczych NASA Armstrong.

Podobnie jak w przypadku innych samolotów elektrycznych, obecne ograniczenia dotyczące baterii dają X-57 ograniczony zasięg. Największą ich wadą jest duża masa, znacznie większa niż paliwa zapewniającego podobną energię. Przewiduje się, że może być wykorzystywany w lotach krótkodystansowych, jako taksówka powietrzna lub jako samolot pasażerski dla małej liczby osób.

Źródło: TechSpot






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x