Galaxy S10+ najpopularniejszym flagowcem Samsunga

Patryk Pala Newsy 2019-07-03

Wbrew przewidywaniom ekspertów flagowe smartfony Samsunga sprzedają się bardzo dobrze. Tegoroczne modele znajdują o wiele więcej nabywców niż zeszłoroczne urządzenia z serii S9. Najciekawszą informacją jest to, że najlepiej sprzedaje się Samsung Galaxy S10+, a nie tak jak przewidywano Galaxy S10e.

Najpopularniejszy flagowiec Samsunga to Galaxy S10+

samsung galaxy s10 s10e s10+

Koreański producent już od dłuższego czasu jest liderem mobilnego rynku. Sprzedaje najwięcej smartfonów i jego wyniki były do tej pory poza zasięgiem pozostałych rywali. Gdyby nie tegoroczne problemy największego z rywali, Huawei, nie wiadomo czy pod koniec roku Samsung nadal byłby liderem rankingu. Firma jest też sama sobie winna ze względu na to, że w poprzednim roku nie wydała nic innowacyjnego. W międzyczasie konkurencja zdążyła ją zaskoczyć nowościami i świeżymi pomysłami.

W 2018 roku Samsung zastosował taktykę firmy z Cupertino i spróbował sprzedać flagowe modele serii S oraz Note w lekko odświeżonej formie. Klient kupując nowe urządzenie, nie otrzymywał dużo więcej w stosunku do poprzednika, a zapłacić musiał więcej. Rynek bardzo szybko zweryfikował takową decyzję. Urządzenia nie sprzedawały się najlepiej, więc producent wiedział, że w kolejnym roku musi coś zmienić i dodać, aby dogonić konkurencję.

Zobacz też: [Recenzja] Samsung Galaxy S10+ – wady i zalety najlepszego z najlepszych.

Flagowce w 2019 roku wniosły powiew świeżości i od razu widać to po wynikach sprzedaży. Łącznie sprzedało się 16 milionów sztuk w okresie od marca do maja. Jest to wzrost 12% rok do roku w tym samym okresie. Prawie połowę (42%) sprzedaży stanowi Galaxy S10+, klasyczny Galaxy S10 zgarnął 32% udziału, natomiast najmniejszy Galaxy S10e to odpowiednio 22% całości wyniku. Niespodzianką na pewno jest słaby wynik najmniejszego urządzenia z całej serii. Najwidoczniej rynek nie potrzebuje takich urządzeń, bo dużo chętniej wybierane są większe urządzenia.

Mimo podniesienia cen konsumenci docenili zmiany we flagowcach. Najwidoczniej najistotniejszą wartością dla potencjalnego klienta nie jest cena, a widoczne zmiany i nowości. Czytnik w ekranie, szerokokątny obiektyw, spora ilość pamięci, kompletne zaplecze komunikacyjne oraz bardzo wąskie ramki są widocznie wystarczającymi nowościami.

Źródło: gsmarena



Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x