Pozew zbiorowy przeciwko Qualcommowi

Huawei i FedEx pozywają Departament Handlu USA – każdy ze swoim powodem

2 minuty czytania
Komentarze

Dwie gigantyczne firmy o zasięgu światowym, Huawei i FedEx pozwały właśnie Departament Handlu USA. Mimo że każda z nich wytoczyła sprawę dotyczącą innych kwestii to wszystko i tak dotyczy jednego: zakazu handlu nałożonego na Huaweia przez USA. A raczej tego, co z niego wynika.

Huawei i FedEx pozywają Departament Handlu USA

Huawei FedEx Departament Handlu USA

Postępowanie sądowe wykazało, że Huawei wytoczył powództwo przeciwko Departamentowi Handlu USA. Chodzi o konfiskatę niektórych urządzeń telekomunikacyjnych, które zostały wysłane do USA z logo China.huawei. W dokumencie sądowym Huawei ujawnił, że wysłał sprzęt telekomunikacyjny z Chin, w tym serwer komputerowy i switch Ethernet, do laboratorium badawczego w Kalifornii. Po zakończeniu testów sprzęt został odesłany z powrotem do Chin. Firma twierdziła w pozwie, że nie złożono wniosku o licencję, ponieważ nie była ona potrzebna. Jednakże sprzęt został skonfiskowany przez rząd USA i przetrzymywany w zakładzie na Alasce.

Zobacz też: Raspberry Pi 4 – Malinka jeszcze nigdy nie była tak mocna

W oświadczeniu na temat procesu sądowego, FedEx oznajmił:

Departament Handlu nakłada nieuzasadnione obciążenie na FedEx w celu nadzorowania milionów przesyłek, które codziennie przemieszczają się przez naszą sieć.

Złożony w poniedziałek, pozew sądowy zwraca się do Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych w okręgu Columbia o powstrzymanie Departamentu Handlu przed egzekwowaniem zakazów zawartych w Przepisach Administracji Eksportu (EAR) przeciwko FedEx. Firma podkreśla, że nie jest możliwe, żeby nadzorowali zawartość każdej paczki. Tym bardziej że te zwykle są zaplombowane, zanim trafią w ręce firmy. Podkreśla także, że wysyłanie urządzeń Huawei w większości rynków nie jest nielegalne.

Okazuje się, że zgodnie z przewidywaniami wielu osób decyzje administracji USA były nie do końca przemyślane. Generują one wiele trudności nie tylko dla firm chińskich. Ze sporymi trudnościami spotykają się także czołowe amerykańskie marki.

Źródło: Gizmochina, Techcrunch

Motyw