koniec okresów próbnych na netflixie

Reklamy w formie trailerów na Netflixie? Trwają testy

2 minuty czytania
Komentarze

Netflix to świetny serwis. Za nieco ponad 30 zł można mieć już dostęp do setek filmów i seriali dostępnych w każdej chwili, na każdym urządzeniu. Niemniej jednak ostatnie poczynania firmy mogą co niektórych nieco wkurzyć, bo nie ukrywajmy, to co planuje Netflix nie jest do końca fair wobec jego użytkowników.

Netflix testuje reklamy – o co chodzi?

Niektórym użytkownikom serwisu przypadł „zaszczyt” testowania nowej funkcji, jaką są reklamy odtwarzane pomiędzy odcinkami serialów. Jedyny plus tego jest taki, że Netflix reklamuje tam tylko swoje produkcje (filmy i seriale w formie trailerów), a nie produkty firm trzecich. Testerzy nie mogą już obejrzeć np. całego sezonu serialu za jednym posiedzeniem bez reklam, bo po każdym odcinku odpala się felerny filmik promujący inne konto abonencie Netflixa lub ich własną produkcję. Reklamy na szczęście da się pominąć.

Zobacz także: Wiedźmin na smartfonie? CD Projekt rusza na podbój rynku mobilnego!

Jeśli trafiliście do grona osób, którym przypadło testowanie tej funkcji lub obawiacie się, że możecie wkrótce do niej dołączyć, to można z tego bardzo łatwo zrezygnować. Aby nie brać udziału w testowaniu reklam wystarczy udać się pod adres Netflix.com/DoNotTest, zalogować się na swoje konto i odznaczyć zgodę.

Uważam, że pomysł jest całkowicie nietrafiony, aczkolwiek mogło być gorzej. Dużo gorzej. Reklamy seriali jeszcze ewentualnie zniosę, ale innych już nie. Mam nadzieję, że Netflix finalnie wycofa się ze swojego pomysłu.

AKTUALIZACJA:

Komentarz Biura Prasowego Netflix w Polsce:

W Netflix przeprowadzamy setki testów każdego roku, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, co pomaga użytkownikom łatwiej znaleźć interesujące ich treści. Kilka lat temu na podstawie przeprowadzanych badań, wprowadziliśmy specjalnie przygotowane zapowiedzi wideo, ponieważ zobaczyliśmy, że znacznie skróciły one czas wyboru odpowiednich produkcji. Nieustannie eksperymentujemy też z treściami opartymi na spersonalizowanych rekomendacjach, które dotyczą programów i filmów dostępnych na platformie, lub takich, które dopiero się na niej pojawią. Warto podkreślić, że cały czas się uczymy, a wszelkie innowacje wprowadzamy dla naszych użytkowników. W tym konkretnym przypadku testujemy, czy pokazywanie rekomendacji pomiędzy epizodami/odcinkami pomaga użytkownikom odkrywać filmy i seriale pasujące do ich gustu jeszcze szybciej. Ważne jest, że jeśli użytkownik nie jest zainteresowany rekomendacjami, może je pominąć w dowolnym momencie.

Źródło: bussinessinsider

Motyw