Nowy samochód elektryczny francuskiej marki – Peugeot E-3008 – ma pełne prawo zrobić wrażenie nawet na zagorzałych przeciwnikach elektromobilności. Ten pojazd łączy bowiem zalety tradycyjnych SUV-ów z zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi wprost z elektryków.
Peugeot E-3008 po pierwszych testach. Spis treści
Peugeot wie, jak robić elektryczne SUV-y
Nowy Peugeot E-3008 wyróżnia się śmiałym i nowoczesnym designem, który łączy elegancję z dynamiką. Charakterystyczne cechy, takie jak wyraziste linie nadwozia, innowacyjne światła LED oraz wyjątkowy grill, podkreślają unikatowy charakter marki Peugeot w erze elektryfikacji. Niemniej wygląd nie jest jedyną zaletą omawianego właśnie pojazdu.
Niedawno nasz redakcyjny kolega, Adam Drabik, miał okazję przetestować samochód francuskiej marki. Zgodnie z jego relacją SUV wyróżnia się przestronnością, wygodą oraz zaimplementowaniem wielu ciekawych nowości. Mowa tu między innymi o skrzyni biegów umieszczonej tuż obok przycisku zapłonu. Dodatkowo wnętrze wieńczy duży i czytelny ekran.
Naturalnie Peugeot E-3008 świetnie spisuje się także na drodze, co jest zasługą między innymi świetnej pracy inżynierów. Co jednak skrywa się wewnątrz tego pojazdu?
Parametry modelu Peugeot E-3008
Model Peugeot E-3008 to bezapelacyjny krok naprzód w elektryfikacji motoryzacji. Francuska marka oferuje połączenie stylu, technologii i wydajności. W przypadku omawianego właśnie modelu do sprzedaży trafiły dwie wersje – Allure oraz GT. Pierwsza z nich w wersji elektrycznej kosztuje 233 600, a druga 251 650 złotych. Co ważne, klienci mogą skusić się również na wersje hybrydowe samochodu. Wówczas cena spada do kolejno: 169 900 oraz 186 250 złotych.
Skupmy się jednak na wersji elektrycznej, która dysponuje napędem generującym 210 koni mechanicznych. Samochód rozpędzi się maksymalnie do 170 km/h, a przyspieszenie od zera do setki zajmie niespełna dziewięć sekund. Peugeot E-3008 został wyposażony w akumulator litowo-jonowy, który przy pełnym naładowaniu oferuje zasięg w okolicach nawet 700 kilometrów (przy odpowiednich warunkach).
Zobacz też: Latający samochód z bliska. Widzieliśmy Alef Aeronautics na własne oczy
Omawiany właśnie model jest produkowany w zakładzie w Sochaux we Francji. Proces wydawania pojazdu pierwszym klientom rozpoczną się natomiast w pierwszym kwartale 2024 roku.
Tymczasem pamiętajmy, że motoryzacja w Polsce to wciąż głównie samochody spalinowe. W związku z tym, jeśli w najbliższym czasie chcielibyście zmienić swój środek transportu – z pewnością zainteresuje Was nasze zestawienie aut do 20 tysięcy złotych.
Źródło: Stellantis / opracowanie własne. Zdjęcie otwierające: Peugeot / materiały prasowe
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.