Biały samochód elektryczny marki Volvo stojący na scenie z włączonymi przednimi światłami LED.

Volvo ma za sobą rekordowy rok. W Europie najlepiej sprzedawały się elektryki i hybrydy

3 minuty czytania
Komentarze

Samochody elektryczne z roku na rok stają się coraz popularniejsze, a kierowcy chętnie przesiadają się właśnie do aut napędzanych prądem. Taką tezę potwierdzają oficjalne statystyki firmy Volvo, która podsumowała rok 2023. Okazuje się, że to właśnie elektryki stanowiły lwią część samochodów sprzedanych przesz szwedzką spółkę.

Volvo podsumowuje rok 2023 – elektryki to żyła złota

Prezentacja samochodów marki Volvo na wystawie motoryzacyjnej z dużym logo Volvo w tle podświetlonym na niebiesko.
Fot. Volvo / materiały prasowe

Wśród marek motoryzacyjnych, które w ostatnich latach podjęły decyzję o elektryfikacji swojej oferty, znajdziemy Volvo. Szwedzi deklarowali, że do 2030 roku ich portfolio będzie obejmować szeroką gamę samochodów elektrycznych dostępną na całym świecie. W dużej mierze realność tej decyzji potwierdza rok 2023. Zgodnie z informacją prasową przekazaną przez spółkę – w ciągu ubiegłych dwunastu miesięcy Volvo na całym świecie sprzedało 708 716 samochodów. W porównaniu do wcześniejszego roku daje nam to wzrost aż o 15%!

Przechodząc do sprzedaży elektryków – tych w 2023 roku sprzedano 113 419 egzemplarzy (70% więcej niż w 2022). Co ciekawe imponująco wygląda także statystyka samochodów hybrydowych typu plug-in, których Volvo sprzedało 152 561 sztuk (10% więcej niż w 2022).

Auta elektryczne i hybrydowe szwedzkiej marki najlepiej sprzedawały się w Europie. Okazuje się, że modele z linii Recharge (z pełnym napędem elektrycznym lub hybrydowym) stanowiły blisko 59% wszystkich sprzedanych samochodów w tym regionie.

Reklama modelu XC40 Recharge

Zobacz też: UOKiK nakłada potężną karę na AAA Auto. Poszło o nieprawdziwe ceny aut w sieci

Sprzedaż Volvo w 2023 roku w liczbach

Podsumowując cały rok 2023 na wszystkich rynkach – Volvo może pochwalić się, że samochody w pełni elektryczne (BEV) stanowiły 16% globalnej sprzedaży. W przypadku hybryd (PHEV) jest to 21,5%, a klasycznych aut spalinowych 62,5%. Oznacza to, że póki co tradycyjne pojazdy Volvo wciąż trzymają się całkiem nieźle, jednak tendencja jest wyraźna – elektromobilność zaczyna wypierać znane nam od lat rozwiązania.

 Rynek/OkresGrudzień 2023Grudzień 2022ZmianaCały rok 2023Cały rok 2022Zmiana
       
Europa34,72633,4074%294,794247,41319%
Recharge18,93322,661-17%172,575135,71427%
 – Modele BEV8,92010,579-16%75,47645,69065%
 – Modele PHEV10,01312,082-17%97,09990,0248%
       
Stany Zjednoczone13,60911,11123%128,701102,03826%
Recharge3,2323,2021%35,65727,90928%
 – Modele BEV6861,132-39%13,6097,30886%
 – Modele PHEV2,5462,07023%22,04820,6017%
       
Chiny15,94416,950-6%170,091162,3225%
Recharge1,7151,933-11%15,35612,21526%
 – Modele BEV249777-68%3,2812,9999%
 – Modele PHEV1,4661,15627%12,0759,21631%
       
Inne11,73611,1955%115,130103,34811%
Recharge4,5814,03014%42,39229,51444%
 – Modele BEV2,4152,10015%21,05310,75296%
 – Modele PHEV2,1661,93012%21,33918,76214%
       
Łącznie76,01572,6635%708,716615,12115%
Recharge28,46131,826-11%265,980205,35230%
 – Modele BEV12,27014,588-16%113,41966,74970%
 – Modele PHEV16,19117,238-6%152,561138,60310%
Podsumowanie sprzedaży Volvo

W 2024 roku Volvo przedstawi kilka nowych modeli, które znacząco wzbogacą ich ofertę samochodów elektrycznych i hybrydowych. Mowa tu o samochodach C40 Recharge, XC40 Recharge, EX30, EX90 oraz SV90. Pełna oferta szwedzkiej marki na nadchodzące miesiące składa się wyłącznie z pojazdów hybrydowych, hybryd typu plug-in oraz w pełni elektrycznych. To pozwala klientom znaleźć odpowiedni model Volvo dopasowany do ich indywidualnych potrzeb.

Jeśli interesujecie się motoryzacją, już teraz odsyłam do naszego zestawienia z najlepszymi uchwytami na telefon do samochoduZ kolei w sytuacji, gdy preferujecie inne praktyczne gadżety do auta – w grę wchodzi również ranking transmiterów Bluetooth.

Źródło: Informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: Volvo / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw